İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Halkla İlişkiler ve Tanıtım








 Sosyal medyada müşteri kazanma yolları


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Halkla ilişkiler ve Tanıtım Bölümü tarafından “Günümüz Reklamcılığında Sosyal Medya Aracılığıyla Müşteri Kazanma Yolları" isimli söyleyişi gerçekleştirildi.


"Günümüz Reklamcılığında Sosyal Medya Aracılığıyla Müşteri Kazanma Yolları" isimli söyleşi J-303 numaralı derslikte gerçekleştirildi. Söyleşiye, Chef Media ve Lezzet Aşığı'nın kurucusu Erdem Uprak ve sektördeki başarılı kariyeriyle isminden söz ettiren Nil Süer Uprak katıldı.

Söyleşinin ana temasını, globalleşen ve teknolojik gelişmelerin her geçen gün daha da arttığı günümüzde markaların rakiplerin nasıl farklılaştığı, sosyal medyada nasıl reklam içerikleri oluşturulduğu, hedef kitle analizinin önemi, yenilikçi ve özgün fikrin önemi, geçmişten günümüze sosyal medyanın gelişim süreci gibi konular oluşturuldu. Söyleşinin temaları örnekler ve sektörel tecrübeler üzerinden konuşuldu.

Söyleşinin ilk bölümünde "Sosyal medya bugüne nasıl geldi?" başlığı altında örnekler üzerinden sosyal medyanın gelişim süreci anlatıldı. Bu bölümde internet teknolojilerin gelişimiyle birlikte her dönem popüler hale gelen bazı uygulamaların olduğu ve bu uygulamaların hayatta kalabilmesi için hedef kitle algısının açık tutulması gerektiği üzerinde duruldu.

Mehmet Erdem Uprak, "1999 yılında Internet Mahir, BBC tarafından haber yapılacak kadar ilgi çeken ve internet ortamında milyonlarca kullanıcıya ulaşan kişi olarak haberlerde yer aldı. Bugün baktığımızda ise çoğu kişi tarafından tanınmıyor. Bu durumda sosyal medya aracılığı ile insanların bir anda var olup bir anda da yok olabileceğini bize gösteriyor" dedi. Uprak, konuşmasının devamında "Bugünün iletişimcileri olarak sizler de hedef kitlenizi çok iyi tanımalı, sürekli olarak takip etmeli ve sürece dahil olmalısınız" dedi.

Uprak, günümüzde sosyal medyanın geldiği noktayı anlatırken ise "Sosyal medyada daha çok görsel içerikli paylaşımlar yapılıyor. Reklâm boyutuna baktığımızda ise videolu içerikler oluşturmaya özen göstermeliyiz. Videolu içeriklerin hem daha ilgi çekici ve katılımcı hem de maliyesi daha düşük. Özellikle sektörün içinde olan insanlar olarak bu sürece hakim olmalıyız." diyerek katılımcılara yeniliğe açık olunması gerektiği mesajını da verdi.

Söyleşinin ikinci bölümünde Uprak, doğru hedef kitle analizinin öneminden bahsederken "Tüketiciler artık markalar için içerik üretiyor. Markalar hedef kitlenin dikkatini çekecek bir konsept oluşturduğu anda tüketiciler sosyal medya aracılığı ile markanın yerine reklam yapmış oluyor" diyerek sektördeki tecrübelerinden bahsetti.

Söyleşinin ilerleyen bölümlerinde TRT'de programlar yapmış olan ve bununla beraber kariyerine yayıncılık ve yönetmenliği de sığdıran Nil Süer Uprak, dinleyicilere sektörde ilerlemeye devam etmelerini ve sürekli olarak gelişime açık olmalarını tavsiye etti.

Nil Süer Uprak, "iş hayatınızda bazı insanlar ben de bu isi yaparım çok kolaymış diyerek alaycı bir yaklaşım sergileyebilir. Sizler ise teknik bilgi ve deneyiminiz ve iş kalitenizle öne çıkmalısınız ve uzmanlaştığınız alanı göstermelisiniz" diyerek genç iletişimcilere karşılaşacakları sorunlarda profesyonel bir yaklaşım sergilemeleri tavsiyesinde bulundu. Soru cevap bölümünün ardından söyleşi sonlandırıldı.

 


 Galeri