İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Halkla İlişkiler ve Tanıtım








 Zelal Yıldırım ile Kurumsal İletişim Üzerine


Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü ikinci sınıf öğrencisi Fatma Kandemir Medical Park hastanesi kurumsal iletişim sorumlusu Zelal Yıldırım ile röportaj gerçekleştirdi.


İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencisi Fatma Kandemir, sektörleri tanıma amacıyla Medical Park hastanesini ziyaret etti. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencilerinin çalışabileceği kurumsal iletişim departmanını yakından tanımak için Kandemir Medical Park hastanesi kurumsal iletişim sorumlusu Zelal Yıldırım ile röportaj gerçekleştirdi. Öğrencimizin röportajı aşağıdaki gibidir:

Kurumsal İletişim Mesleğini Nasıl Seçtiniz: “Kurumsal iletişimin bana göre olduğunu düşündüm”
Öğrenciyken rehber öğretmenim ne olmak istediğimi sorardı, bununla ilgili anketler yapardı. Benim yatkınlığım konuşkan olmamdı. Konuşmayı severdim ve iletişimim kuvvetliydi. Bu meslekte de “iletişim” önemli olduğundan bu alan tam bana göreydi.
 
Mezun Olduğunuz İlk Yıllarda Kurumsal İletişim Departmanında Çalıştınız mı: “Kurumsal İletişim Yapmıyorduk, Gazeteciliği Öğrendik”
Mezun olduğum zaman televizyonlarda çalışmaya başladım. Önce TV8 kanalında haber arkasında asistan olarak bir sene boyunca çalıştım. Kurumsal iletişim yapmıyorduk aslında gazetecilikti yaptığımız. Böylelikle bu alanı öğrendim. Duyduğumu yazıya ve habere dönüştürebileceğimi öğrendim. Televizyonlar kurumsal iletişimin parçasıdır. Hastaneye sürekli televizyondan geliyorlar. Kendilerini sevdiriyorlar ki sürekli kendi kurumlarını tercih etsinler.
 
Tanıtım Faaliyetleriniz Nasıl Yürütülüyor: “Kurum olarak hedef kitleye göre çalışmalarımız var”
Hastanenin 15’e yakın bölümü var. Hastaneyi içeriye gelen hastalara ve dışarıdaki insanlara tanıtıyoruz. İçeride hastane içi reklam faaliyetleri; afiş tasarımı, broşür yapıyoruz. Hastanede gördüğümüz her yere bu tanıtımları koyuyoruz. Dışarıda ise eğer hedef kitle hangi medyayı kullanıyorsan faaliyetleri buralardan yürütüyoruz. Örneğin Facebook’ta canlı yayın yapılıyor, doktorlar kadın ya da sağlık programına, canlı yayına çıkıyorlar. Hedef kitle doktorumuzu televizyonda görünce hangi hastanede olduğunu araştıracak ve bizim hastanemizin ismiyle karşılaşacaktır. Hastane olarak yaptığımız çalışmalar bunlarla ilgilidir.
 
Sağlık Sektörünün Diğer Sektörlerden Farkı Nedir: “İnsanlarla Uğraşmak…”
Sağlık sektörü diğer sektörlere göre insanlarla uğraşmak anlamında daha zor. Mesela bir bankanın kurumsal iletişimi hastaneye göre çok farklı. Burada doktorlarla iyi iletişim içerisinde olmak, onları tanıyabilmek de önemlidir.
 
Kurumsal iletişim çalışanlarında olması gereken özelliklerden en önemlileri hangileri: “Pozitif ve İletişime Açık Olun”
Kurumsal iletişim çalışanlarında olması gereken özelliklerden en önemlisi pozitif ve iletişime açık olmaktır. Empati kurabilmeniz gerekir. Çok yönlü düşünebilmek önemlidir. Örneğin ofisteyken bir metin yazıyorsunuz ve o sırada odaya biri giriyor size soru sormak istiyor. Siz de hem elinizdeki iş ile hem de karşınızdaki ile ilgilenmelisiniz. Zaman yönetimini iyi ayarlamak gerekir. Motive edici olmanız gerekir. Mesela bir iş için çalışma arkadaşınızla ilgili sorun olduğunu düşünseniz bile yapabilirsiniz, inanın şeklinde küçük yalanlar söylemek zorunda kalıyorsunuz.
 
Kadın Çalışanların Avantajları Nelerdir: “Kadın Çalışanların Avantajları Konuşkanlığı”
Kadın çalışanların avantajları erkeklerden daha konuşkan olmalarıdır. Dezavantajlar ise; örneğin hamile olunca izne ayrılmak ve kurumdan uzak kalmak. Bu sebeple yürütülen faaliyetlere ara vermek gerekebiliyor.  Benim için araya mesafe girmesi dezavantaj. Bazı kurumların yaptığı etkinlikler geç saatlerde oluyor, bunlara katılmak durumundasınız. Bir kadın da ev ve ailesi ile ilgilenemiyor böyle olunca.
 
Metin Yazarlığın Neler Önemlidir: “Metin Yazarlığında Dikkat Çekicilik Önemli”
Metin yazarlığı için dikkat çekicilik önemli bir detaydır. Yayınlamamız gereken sağlıkla ilgili bir yazı var. Bu yazıyı doktorlardan aldığımızda bazen içerisinde okuyucunun dikkatini çekecek bir şey bulamıyoruz. Örneğin konu prostat kanseri ise bu konuyu domates kansere iyi geliyor şeklinde yazıyoruz. Çünkü koyacağımız yazı dergi ya da gazetelerdeki diğer metinlerin içinde dikkat çekici olmalı ki okuyucu bizim yazımızı okusun.
 
Geçmiş Deneyimleriniz Neler: “Set arkasında çalıştım”
Geçmişte birkaç kanalda set arkasında çalıştım. Tarımtürk TV’de spikerlik yaptım. Bu deneyiminden önce de spikerlik üzerine eğitim aldım. Eğer kurumsal iletişim olmasaydı öğretmen olmak isterdim. Zaten halkla ilişkiler ya da öğretmenlik de fark etmiyor. İkisi de konuşkan. Edebiyat öğretmenliği olabilirdi.
 
Tavsiyeleriniz Nedir: “Muhakkak Staj Yapın”
Staj imkânlarından yararlanın. Medyada, televizyonlarda staj yapabilirsiniz. Bu alanlarda da stajyer açığı var. Zorunlu stajyer ya da gönüllü stajyer arayan bir sürü kurum da var. Bunları değerlendirmenizi tavsiye ediyorum. Yazarlık için ise bolca kitap okuyun. Diksiyon eğitimi de almak önemli ama kurslar yerine kendi kendinizi eğitebilirsiniz.