İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu’dan Ulusal Dergide Makale Yayını


Reklamcılık Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu’nun “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Turkcell Markası Örneği” isimli makalesi yayımlandı.


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi (İİSBF) Reklamcılık Bölüm Başkanı Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu’nun, ulusal hakemli bilimsel bir dergi olan “Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi”nde makalesi yayımlandı. “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Marka İmajına Etkisi: Turkcell Markası Örneği (The Effect Of Corporate Social Responsibility Campaigns On Brand Image: Turkcell Sample)” isimli makalesinde Sucu, markaların sosyal sorumluluk faaliyetlerinin nasıl yürüttüğü hakkında bilgi verildikten sonra, Turkcell markasının yürüttüğü sosyal sorumluluk çalışmaları ve bu çalışmaların markaya kazandırdığı güven, imaj ve itibar üzerinde durdu.
 
Değişen ve gelişen marka anlayışında, günümüzde tüketicilerin artık tercih etmiş olduğu markalardan beklentileri içerisinde sunmuş oldukları ürün ya da hizmetin yanı sıra, çeşitli sosyal sorunlara karşı duyarlı hareket etmelerini ve bu sorunlara karşı sorumluluk göstermeleri de yer almaktadır. Sosyal sorumluluğun önemi burada bir kez daha karşımıza çıkmaktadır.
 
Sosyal sorumluluk kavramı, zaman içerisinde gelişim göstermiş “Kurumsal Sosyal Sorumluluk” anlayışı ile farklı bir boyut kazanmıştır. Sosyal sorumluluk çalışmalarının marka imajı açısından katkı sağladığı son dönemlerde yadsınamaz bir duruma gelmiştir. Markanın güven vaadi oluşturabilmesi için sosyal sorumluluk kampanyalarını güçlü ve dikkat çekici bir biçimde hazırlaması markanın tutunabilmesi için gerekli olan marka imajının da oluşabilmesi yönünde de markanın bel kemiği durumuna gelmiştir.
 
Sosyal sorumluluk çalışmalarının markalar için büyük önem taşıdığı yadsınamaz bir gerçektir. Bir markanın sosyal sorumluluk çalışmalarının bulunması o markanın güven sağlaması ve tüketici marka arasında aidiyet oluşturması, güçlü bir imaj yaratması ve de itibar yönetimi sağlayabilmesi açısından oldukça önem arz etmektedir.
 
Makaleyi detaylı incelemek için tıklayınız.