İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Neyi satın alacağınıza siz değil, beyniniz karar veriyor


Pazarlama alanında, tüketicinin ilgisini çekmek için markalar ve reklamcılar tarafından birçok farklı yöntem deneniyor. “Beyindeki satın alma düğmesine basmak” olarak tanımlanan nöropazarlamanın markalar tarafından tercih edildiğini ifade eden Dr. Öğr. Üyesi Sinem Eyice Başev, gelecekte de pazarlama stratejilerinin buna göre belirleneceğini vurguluyor.


Tüketicilerin bir şeyi satın almadan önceki karar verme sürecinde beyin dalgalarının ölçülmesiyle hangi ürünü alıp almayacağını tespit eden “nöropazarlama” alanı, birçok markanın pazarlama stratejisi oluşturmasında büyük rol oynuyor. Herhangi bir ürün ya da reklamla ilgili ne düşünüldüğü sorusuna verilen cevaplar yanıltıcı olabiliyor fakat beyin görüntüleme teknikleri kullanılarak yapılan ölçümler; reklama, ürüne, ambalaja nasıl yaklaşıldığını tespit edebiliyor. Yani, kişilerin neyi satın alacağına beyin karar veriyor.
 
Haber kaynağına erişmek için tıklayınız.