İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Halkla İlişkiler ve Tanıtım








 Araştırma Görevlisi Merve Boyacı Yıldırım’ın Makalesi Yayımlandı


İstanbul Gelişim Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Araştırma Görevlisi Merve Boyacı Yıldırım’ın “Nedene Dayalı Pazarlamada Marka Sivil Toplum Kuruluşu İşbirliği: HAYTAP Örneği” isimli makalesi ULAKBİM’de indekslenen Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisinde (e-Gifder) yayımlandı.


Hayvan Hakları Federasyonu (HAYTAP) sivil toplum örgütünün nedene dayalı pazarlama uygulamaları kapsamında iş birliği yapmış olduğu çeşitli markalar ve gerçekleştirilen projelerin içerik analizi ile incelendiği araştırma bulgularına göre gerçekleştirilen tüm projelerde ürün satışlarından elde edilen gelirlerin bir kısmının sahipsiz hayvanların hayat koşullarını iyileştirmek üzere HAYTAP’a bağışlandığı ifade edilebilmektedir. Bu projeler sayesinde HAYTAP ayni ve maddi yardımlar sağlarken aynı zamanda sivil toplum örgütünün daha görünür olduğu ve gönüllü sayısını artırdığı, markaların ise hem ürün satışlarını artırıp hem de hedef kitlelerde daha olumlu bir şekilde algılanmasına yardımcı olduğu söylenebilmektedir.

Makalenin detaylarına ulaşmak için tıklayınız.