İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Halkla İlişkiler ve Tanıtım








 İGÜ’de Dijital Pazarlama Atölyesi


Google AdWords Uzmanı Taner Şen, İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencilerine dijital pazarlama ile ilgili bilgilerini aktardı.


“Gelişimde Dijital Pazarlama Atölyesi” isimli etkinlik J-335 numaralı bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirildi.

İki bölümden oluşan etkinlik, Google AdWords ile nasıl para kazanılabileceğine odaklandı. Etkinliğin ilk bölümünde Taner Şen, kişisel deneyimlerini ve mesleğe nasıl başladığını öğrencilere aktardı. Şen, meslek ile ilgili deneyimlerini anlatırken “2000 sonrası doğan Z kuşağının yönlendiği alan internettir. Böyle bir ortamda geleneksel pazarlama bitme aşamasına gelmiştir. Z kuşağının marka sadakati yoktur” diyerek yeni neslin eski nesillerden çok farklı olduğunun ve farklı pazarlama yaklaşımlarının geliştirilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Şen, “Psikoloji, sosyoloji ve reklam bir bütündür. Seslendiğimiz kitlenin psikolojisini bilmiyorsanız onları ikna edemezsiniz” diyerek ise Z kuşağını tanımanın başarı için bir anahtar olduğunu söyledi.

“Z kuşağında reklama karşı koyma tutumu var. Reklamın içine doğdukları için reklamdan çok etkilenmiyorlar” şeklinde sözlerini sürdüren Şen, buna rağmen doğru kullanıldığı takdirde Google AdWords’ün para kazanılabilecek bir alan olduğunu belirtti. “Google Adwords kısa sürede minimum maliyet ile maksimum müşteriye ulaşmayı mümkün kılmaktadır” diyen Şen, reklam yapmanın en efektif yollarından birinin Google Adwords kullanmak olduğunu söyledi.

Etkinliğin ikinci bölümünde Şen, öğrencilerle Google AdWords uygulaması gerçekleştirdi. Öğrencilere nasıl reklam verileceği, bütçenin nasıl ayarlanacağı, hedef kitle sınırlamasının nasıl yapılacağı ve anahtar kelime kullanımı gibi öğeleri gösteren Şen, Google AdWords ile yapılabileceklerle ilgili öğrencilere deneyim kazandırdı.

Etkinliğin sonunda ise Şen, öğrencilere meslekte başarılı olabilmeleri için tavsiyelerde bulundu. “Hayatta cesaretiniz olmazsa sıradan bir yaşam sürersiniz” diyen  Şen, öğrencilere “İş yapmada kararlı, öğrenmede istikrarlı olun” şeklinde öğütte bulundu. İkna gücü, bilgisayar bilgisi ve yabancı dil olmadan pazarlamada başarılı olunamayacağını belirten Şen, Betül Mardin’in söylediği “Bir iş mi yapılması gerekiyor, mahsuru yok hemen yaparım” sözünün hiçbir zaman halkla ilişkiler uygulayıcılarının ve reklamcıların aklından çıkmaması gerektiğini belirtti.

Etkinlik, İGÜ Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu’nun Taner Şen’e plaket takdim etmesi ve hatıra fotoğrafının ardından sonlandırıldı. Etkinliğin sonunda Şen, atölye sonunda başarılı bulduğu üç öğrenci ile bir reklam kampanyası tasarlayacağını söyleyerek başarılı öğrencilere daha yoğun bir eğitim vereceğini açıkladı.