İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Halkla İlişkiler ve Tanıtım








 İletişim İnovasyon Kulübü Koton Sürdürebilirlik Komite Üyesi Sedat Uyanık’ı Ağırladı


Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrenci kulübü İletişim İnovasyon Kulübü Sürdürülebilir Pazarlama konulu söyleşi etkinliğinde yaklaşık 8.500'den fazla çalışanı ve 275'i Türkiye'de 159'u yurt dışında olmak üzere toplam 434 mağaza ile 28 ülkede faaliyet göstermekte olan yerel hazır giyim markası Koton’un Sürdürülebilirlik Komite Üyesi Sedat Uyanık’ı ağırladı.


Sedat Uyanık sunumunda ilk olarak sürdürülebilirlik kavramının tarihi ve bu alanda yapılan ülkelerarası anlaşmalar hakkında genel ve kapsamlı bilgiler verdi. Daha sonrasında dünyamızın azalmakta olan kaynaklarından ve bu bağlamda Koton markası olarak sürdürülebilir moda bilinciyle gerçekleştirilen kurumsal sosyal sorumluluk projelerinden bahsetti. Koton markası olarak üretimde geri dönüştürülebilir ve sürdürülebilir hammadde kullanımını giderek arttırmaya çalıştıklarını dile getirdi.

Bir ürünün, markanın ya da kurumun çevreciymiş gibi sunulması, asılsız çevreci iddialarla yanıltıcı reklamların yapılması, bu iddiaların pazarlama iletişimi faaliyetlerinde ve hatta ürün ambalajlarında yer almasını ifade etmekte olan yeşil aklama (greenwashing) tuzağına düşmemek için marka olarak özen gösterdiklerinin altını çizdi. Bu anlamda Koton markasının samimi ve somut adımlar atmakta olduğunu belirtti.

Yer yer sohbet havasında geçen söyleşi etkinliği Koton markasını daha yakından tanıma fırsatı sunarken sürdürülebilirlik uygulamalarını bir sektör profesyonelinden dinleme fırsatı da sunmuş oldu.