İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Halkla İlişkiler ve Tanıtım








 Yükselen Trend Online Halkla İlişkiler


İstanbul Gelişim Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencisi Atacan Sönmez B2Press Online PR Ajansı Müşteri Yöneticisi Burak Ali Topal ile röportaj gerçekleştirdi.


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi (İİSBF) Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencisi Atacan Sönmez, dijital Halkla İlişkiler çalışmaları kapsamında en çok tercih edilen kuruluşlardan biri olan B2Press Online halkla ilişkiler ajansını ziyaret etti. B2Press Online Halkla İlişkiler Ajansı Müşteri Yöneticisi Burak Ali Topal ile gerçekleştirilen röportajda, “kriz iletişimi” hakkında konuşuldu.

B2Press Online PR ajansında rolünüz nedir?

- Ajansımızda müşteri yöneticisi olarak hizmet vermekteyim.

B2Press Online PR ajansını diğer halkla ilişkiler ajanslarından ayıran en temel özellik nedir?

- Ajansımız kendini geleneksel halkla ilişkiler ajanslarından ayırarak çevrimiçi bir ortamda hizmet vermektedir. Ayrıca müşterilerimize ihtiyaçları olduğu zaman kullandığı, kullandığı kadar da ödediği bir hizmet sunuyoruz.

B2Press Online PR olarak markaların kriz zamanlarında da onlara hizmet veriyor musunuz?

- Tabii ki. Çeşitli markalara kriz sürecinde de hizmet vermekteyiz.

Son olarak hangi marka ile kriz sürecinde birlikte çalıştınız?

- İçim markası ile birkaç kriz sürecinde birlikte çalıştık.

İçim markasının yaşadığı krizler nelerdi?

- İçim markası ilk olarak 2019 Şubat ayında bize bir kriz için geldi. Bu kriz bir gıda gazetecisinin yazısıyla oluşmuştu. Yazısında birçok büyük süt mecrasına da yer vermişti.  Yazısında “Kullanılan süt gerçekten doğal mı?” sorusuna çeşitli cevaplar aramıştı. İkinci kriz durumunda ise İçim’e ait bir süt tankeri Karaman’da kaza yaptı ve şoför vefat etti.

Bu kriz durumlarında sizin göreviniz neydi ve kriz sürecini atlatacak hangi faaliyetlerde bulundunuz?

- 2019 Şubat ayındaki kriz sürecinde biz ilk olarak bu habere hangi kanallarda yer verildiğini araştırdık. Habere yer veren mecralarla iletişime geçtik ve işin doğrusunu onlara anlattık. Sütümüzün doğal olduğunu anlatan ilanlar verdik. Buna ek olarak, basın bültenleri hazırladık ve medyaya servis ettik. Kamuoyundaki yanlış algıyı düzeltmeye çalıştık.

2019 Haziran ayındaki ikinci kriz sürecinde radyolar, televizyon kanalları, çeşitli internet ve sosyal medya siteleri haberi “İçim” markasının logosu ile vermişti. İlk olarak bu durumu çözmemiz gerekti ve bu görüntüleri kaldırmaya çalıştık. Yayın yasağı getirdik. Sonrasında İçim markası ile ilgili çeşitli spekülasyonlar çıkmaya başladı. Bunlardan biri; şoförün uyuya kaldığı için kaza yaptığı ve bu duruma İçim markasının ağır çalışma koşullarının neden olduğu söylentileriydi. Biz takograf cihazı ile çeşitli verilere ulaştık. Bunu da kurum sözcüsü ile basına paylaştık. Ayrıca halkla ilişkilerin bütün pratiklerini de uygulayarak bunları çeşitli kanallara dağıttık. 

Bu kriz süreçlerinde sizi en çok zorlayan durumlar nelerdi?

- Mesai kavramı yoktu. Saat kaç olursa olsun uygulama yapmak zorundaydık.