İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Halkla İlişkiler ve Tanıtım







 Bölüm Hakkında




GELECEĞİN İLETİŞİMCİLERİ GELİŞİM’DE YETİŞİYOR
 
Gelecek geldi ve şekilleniyor. Dijital ve geleneksel platformlar birleşiyor; kişisel iletişim teknolojileriyle, avucumuzdaki telefonlardan etrafımızı çevreleyen ekranlara kadar her şey, her kurum bize ulaşıyor. Yerelden ulusala ve küresele, kamu ve özel sektör kuruluşlarından sivil toplum örgütlerine kadar her kurum iletişime ihtiyaç duyuyor. Artan ticari rekabet ortamında ise şirketler ve markalar, hatta kar amacı gütmeyen yapılar dahi stratejik iletişime ihtiyaç duyuyor. Ekonomik ve kurumsal kimlikler iletişimle şekilleniyor, toplumsal yapıda konumlanıyor ve etkileşime geçiyor. Hayat artık daha karmaşık fakat iletişimciler için bu karmaşa ortamı birçok fırsat içeriyor. Bu ortamda yol almak için önce bu büyük ve karmaşık yapıyı algılayıp içinde yol alabilecek bir donanım ve bilinç, bunun için tasarlanmış bir eğitim lazım.
 
İşte bu amaca uygun şekilde tasarlanmış bir eğitimle İstanbul Gelişim Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde 4 yıllık süre içinde sektöre hizmet edebilecek yaratıcı ve analitik düşünen  ‘genç iletişimcileri’ yetiştiriyoruz.  Stratejik iletişim konusunda deneyimli,  teori ve uygulama konusunda bilgili, sektörü ve dünyayı takip eden uzman eğitmenler, sektördeki yönetici ve uzmanlarla buluşup ilgili eğitimleri tasarlıyorlar.
 
Bu doğrultuda en büyük hedefimiz ise öğrencilerimize verdiğimiz eğitim ve bunun yanında paydaşlarımızla gerek üniversite içinde gerekse de üniversite dışında yaptığımız etkinlikler neticesinde onların sektör deneyimine sahip, alanında etkin bir profesyonel olmalarını sağlamaktır.
 
Bunun için de sektörden ve akademi dünyasından değerli konukların yer aldığı konferanslar, atölye ve proje çalışmalarıyla, bölüm içi sertifikalı eğitimler ile öğrencilerimizin bakış açısı ve uygulama becerilerinin farklılaşması ve gelişmesi sağlanıyor. Ayrıca bölümde tamamlayıcı derslerden oluşan, çok sayıda seçmeli derslerle desteklenen, öğrencinin farklı bölümlerden istediği seçmeli dersleri alabilmesine açık, dinamik yapıda hazırlanmış bir programı sunmaktayız.  Bu bölümden mezun olan öğrencilerimiz, akademik olarak kendilerini yetiştirmek için ilgili alanlarda yüksek lisans programlarına katılmaya da hak kazanmaktadır.
 
FARKIMIZ

Bölüm olarak müfredatımızı ve eğitim şeklimizi, akademik bakış ile paydaş nitelik ve beklentilerini gözeterek şekillendirmiş bulunmaktayız. Bu noktadan hareketle, yukarıda da bahsedildiği üzere, iletişim teknolojilerinin artık neredeyse her insan ve her kurum tarafından kullanıldığı bir çağda pazarlama iletişimini de ileri seviyede gözeten, bütünleşik, çok boyutlu, dinamik ve vizyoner bir kurumsal iletişim anlayışı üzerine odaklıyız. Zira kamu-özel sektör, sivil toplum ve benzeri yapıların da öznesi daha çok kurumlardır.
 
Kurumların iç ve dış paydaşları ile olan ilişkilerini yönlendirecek iletişimciler; itibar yönetimi, marka yönetimi, sosyal sorumluluk yönetimi, imaj yönetimi, sponsorluk, kurumsal kimlik, pazarlama iletişimi, lobicilik, kriz iletişimi gibi benzeri birçok alanda ve konuda hizmet vermektedir. Hepsi, merkezindeki kurum ile doğrudan ilişkilidir. Tüm bu iletişimsel uygulama alanlarını gözeterek günümüz çok boyutlu ve dinamik dünyasında yol alabilecek, akademi ve sektör yönlü genç iletişimciler yetiştiriyoruz.
 
ÇALIŞMA ALANLARI
 
Bu bölümden mezun ve yarının iletişimcileri olan öğrenciler, özel sektörde çalışma imkânına sahip olabilecekleri gibi; bakanlıklar, genel müdürlükler, bölge müdürlükleri, yerelden ulusala ve küresel düzeye kadar birçok pozisyon-kamu kuruluşu ve sivil toplum örgütünde de çalışma imkânına sahip olacaktır. İlgi ve yeteneklerine göre ise iletişim danışmanı, iletişim koordinatörü, kurumsal iletişim uzmanı, halkla ilişkiler uzmanı, marka yöneticisi, pazarlama iletişimi uzmanı, metin yazarı, etkinlik tasarımcısı ve yöneticisi, medya planlama uzmanı, iletişim araştırmacısı, imaj danışmanı, sosyal medya uzmanı, müşteri ilişkileri uzmanı, siyasal iletişim danışmanı, itibar yönetimi uzmanı, stratejik iletişim uzmanı ve benzeri konumlarda çalışabileceklerdir. Eğitimdeki stratejik yönlü bakış açısını fark eden ve kavrayan öğrenciler, uzmanlıktan yöneticiliğe giden yolda daha kolay ilerleyebilecektir. 
 
Kamu ve özel olmak üzere birçok sektörde, kurumda veya sivil toplum örgütlerinde çalışan ya bunlara hizmet veren iletişim ajansları sistemindeki pek çok konumda yer alan uzmanların, hizmet alan ve hizmet sağlayan olmak üzere birbirini tamamlayan iki alan arasında zaman içinde geçiş yapma şansları da vardır; kariyer fırsatları bu anlamda ayrıca geniş ve dinamiktir.