İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

İşletme








 Spor devi Nike metaverse'e adım attı


Oregon, Beaverton şirketi Perşembe günü yaptığı açıklamada, Roblox'un çevrim içi oyun platformunda Nikeland adlı sanal bir dünya yaratmak için Roblox ile ortaklık kurduğunu duyurdu.


Söz konusu bu sanal dünya, oyuncuların çeşitli mini oyunlarda rekabet edebilecekleri Nike binalarını, çeşitli alanları ve arenaları içeriyor. Nikeland’ın şimdilik ücretsiz olacağı da duyuruldu. Bu durumun pek uzun süreceğini düşünmyoruz. Şirket aynı zamanda, Dünya Kupası sırasında bir futbol müsabakasını veya Super Bowl sırasında bir bayraklı futbol maçını içeren simülasyonları oyun alanlarına entegre etmeyi planlıyor. Bu yolla Nike, sanal dünyayı sporcu ve ürün entegrasyonunu içerecek şekilde güncellemeye devam edeceğini de açıklamış oldu.

Peki, kullanıcılar bu dünyaya nasıl girecekler?

Mobil cihazlarında ivmeölçer bulunan kişiler, çevrim içi platformda gerçek dünya hareketlerini kullanabilecekler. Örneğin, vücudunuzu bir zıplama hareketiyle hareket ettirebilirsiniz ve bu, deneyim sanal dünyada da aynı biçimde gerçekleşecektir. Kullanıcılar ayrıca avatarlarını Nike ürünleri ile giydirmek ve şirketin en son ürün tekliflerini incelemek için dijital bir showroom'a girebilecekler. Showroom’da yer alan ürünler, gerçek Nike ürünlerinden veya geçmiş lansmanlardan modellenebilecek.

Metaverse ön plana çıktıkça, Nike gibi şirketler, yeni nesil sporcularla bağlantı kurma ve sonunda satışla sonuçlanabilecek marka değeri, marka bağlılığı ya da aşkı yaratma imkânı elde edebilecek gibi görünüyor.