İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Lojistik Yönetimi








 Dünyanın en yoğun ticari limanları


Dünya ticaretinin baş aktörleri olan ilk 10 limanı.


Ticaretin küreselleşmesi aslında ulaşım yollarındaki gelişmeler sayesinde gerçekleşmiştir. Bunun sebebi, önceden malların denizyoluyla deniz aşırı ülkelere aktarılabilmesine rağmen büyük liman ve gemilerin yoksunluğundan hacimsel çapta bir ticaretin söz konusu olamaması idi. Dolayısıyla bu ilk dönemlerde her ne kadar deniz aşırı ülkelere gidilse de günümüze göre oldukça zayıf bir taşıma miktarı söz konusuydu. Ancak günümüzde hızla gelişen sanayi devasa konteyner ya da dökme yük gemilerinin üretilmesine ve buna uygun elleçlemeyi yapabilecek limanların doğmasına izin verdi.

Dünya ticaretinin baş aktörleri olan, mevcudiyetleri adeta ülke ekonomilerinin yürümesini sağlayan limanlar kapasiteleriyle dikkat çekiyor. 2019 yılı itibariyle dünyanın en yoğun ilk 10 limanı şu şekilde sıralanmıştır:

1. Shangai Limanı: 43,3 milyon TEU
2. Singapur Limanı: 37,19 milyon TEU
3. Ningbo-Zhoushan Limanı: 27,5 milyon TEU
4. Shenzhen Limanı:  25,7 milyon TEU
5. Guangzhou Limanı: 23,2 milyon TEU
6. Busan Limanı: 21,9 milyon TEU
7. Qingdao Limanı: 21 milyon TEU
8. Hong Kong Limanı: 18,3 milyon TEU
9. Tianjin Limanı: 17,2 milyon TEU
10. Rotterdam Limanı: 14,8 milyon TEU