İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Araştırma Görevlisi Aydan Ünlükaya Uluslararası Kongrede Bildiri Sundu


Reklamcılık Bölümü Araştırma Görevlisi Aydan Ünlükaya “Kültür Bozumu Bağlamında Marka Aktivizmi ve Yıkıcı Reklamlar: H&M-She’s A Lady Reklam Filmi Örneği” isimli bildirisi ile 6. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi’ne katıldı.


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi (İİSBF) Reklamcılık Bölümü Araştırma Görevlisi Aydan Ünlükaya, 21-23 Mayıs 2021 tarihleri arasında Van’da altıncısı düzenlenen “Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi”e Zoom üzerinden katıldı. “Kültür Bozumu Bağlamında Marka Aktivizmi ve Yıkıcı Reklamlar: H&M-She’s A Lady Reklam Filmi Örneği” (Brand Activism and Subvertising in the Context of Culture Jamming: The Case of H&M-She's A Lady Commercial Film) isimli bildirisi ile Ünlükaya, marka aktivizmi gerçekleştiren markaların destekledikleri değerler ile kurumsal davranışları arasındaki çelişkinin yıkıcı reklamlar aracılığıyla nasıl ortaya çıkartıldığı üzerinde durdu. Çalışmanın kuramsal arka planında ilk olarak reklam ve kültür ilişkisi bağlamında kültür endüstrisi kavramı tanımlanmış, ikinci bölümde kültür bozumu hareketi ve yıkıcı reklamlar örneklerle birlikte açıklanmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde marka aktivizmi kavramı yıkıcı reklamlarla ilişkilendirilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise Ünlükaya, marka aktivizmi örneği kapsamında değerlendirilebilen H&M markasının She’s a Lady reklam filmine yönelik gerçekleştirilen yıkıcı reklam uygulamasını incelemiştir.
 
 
Bildiri tam metnini detaylı incelemek için tıklayınız.