İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Reklamcılık Bölüm Başkan Yardımcısının uluslararası kitap bölümü yayınlandı.


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi (İİSBF) Reklamcılık Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu’nun “İletişimde İdeolojik Bir İletişim Gösterimi Olarak Belgesel Sinema” adlı kitap bölümü yayımlandı.


Reklamcılık Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu’nun “İletişimde İdeolojik Bir İletişim Gösterimi Olarak Belgesel Sinema” adlı kitap bölümü uluslararası kitapta yayınlandı. “İletişimde Seçme Konular 2” adlı kitapta yayınlanan kitap bölümünde Sucu, belgesel sinemada ideolojik kullanımların nasıl oluşturulduğu inceledi. Bu çalışma kapsamında Sucu, literatür taraması ve belgesel sinema örneklerini inceleyerek değerlendirdi.
Belgesel sinema, kamuoyunu eğitme ve bilgilendirme amaçlarıyla farklı toplumsal yaşam tarzlarına özgü kültürleri tanıtan ve aynı zamanda içinde bulunulan ve yaşanmışlıkları sosyal ve tarihsel yönde dönemin sorunlarını da barındıran bir anlatım aracı olduğunu söylenebilmektedir. Belgesel sinemada ideolojik gösterimlerin nasıl yansıtıldığını görme açısından öncelikle ideoloji kavramını incelemek gerekli olmaktadır. İdeoloji kavramı öncelikle bir konuda fikir anlamına gelmektedir. İdeoloji, bir bütün oluşturma, bir teoriyi yapılandırma bir sistem düzeni ve bazen de bir zihniyet oluşturan fikirler bütünüdür. Belgesel sinemada ideolojik kullanımların nasıl oluştuğu verilen örneklerde de gösterildiği yönde, belirli bir görüşü kişilere yansıtma, oluşturulan görüşe dayalı fikir oluşturma ve eylemde ideolojik kullanımların yaratımına imkân tanımaktadır. Belgesel filmlerde ideolojinin egemen gösterimi geçmişten günümüze değin belgesel sinemadaki anlatım ve iletişim ile devam ettirerek sürdürmektedir. Bir belgesel yapımcısı bu yönde bir haber programcısından farklı olarak gerçeğin sadece ne olduğundan ziyade neden anlatmaya ve göstermeye çalışır. Belgesel sinemada izleyici ile kurulan iletişimde nedenlerin altında yatan faktörler tek tek bütün boyutları ile irdelenerek iletilmeye çalışılır. Bu yönde de belgesel yapımlarında araştırmacının ve yansıtılan iletişim yönünün önemi ortaya çıkmaktadır. Bu yönde belgesel çalışmalarında yapımcılar, konuları incelerken ideolojik yönde iletişim yönünde bakış açılarını da yansıtmaktadırlar. Belgesel sinemanın temelini oluşturan iletişim bağlamında gösterimler gerçek gösterimlerle ve yapımcının bakış açısından da yararlanılarak yeniden inşa edilir.
“İletişimde İdeolojik Bir İletişim Gösterimi Olarak Belgesel Sinema” adlı kitap bölümünü detaylı incelemek için tıklayınız.