İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Reklamcılık; Geleceği Gören, Önü Açık Bir Bölümdür


Bölümümüz Dr. Öğr. Üyesi Seyra KESTEL, İGÜ İİSBF Tercih ve Tanıtım Günleri kapsamında “Reklamcılık ve Halkla İlişkilerde Yeni Trendler” konu başlıklı canlı yayının konuğu oldu.


3 Ağustos 2021 Salı günü saat 13:00’te fakültemiz Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Yeşim KOÇYİĞİT’in moderatörlüğünde, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇAY ve Reklamcılık Bölümümüzden Dr. Öğr. Üyesi Seyra KESTEL’in konuk olduğu canlı yayında, “Reklamcılık ve Halkla İlişkilerde Yeni Trendler” üzerine konuşuldu.

Ürün ve hizmetlerin satış hacmini ve karlılığını artırabilmek adına işletmelerin reklam sektöründen faydalanması üzerine konuşan Kestel, reklamcılıktaki yeni trendlere değindi.

Reklamcılığı geleneksel reklamcılık ve yeni medya araçları vasıtasıyla oluşan internet reklamcılığı olmak üzere iki başlık altında ele alan Kestel, internet reklamcılığına odaklandı. İnternet reklamcılığının kreatiflik ve inovatiflik olmak üzere iki alt boyutundan bahseden Kestel, günümüz tüketim toplumunda bireylerin sıkça reklamlara maruz kaldığını ve bu bağlamda reklamcılığın oldukça önemli olduğunu vurguladı.

Reklamcılık Bölümü olarak reklamcılık alanında global ve ulusal bağlamlarda kreatif, donanımlı bireylere olan ihtiyacı karşılamak üzere uzmanlar yetiştirmenin hedeflendiğini ve bu yönde eğitim verildiğini belirtti.

“İletişimin diğer dallarında olduğu gibi reklamcılık da interdisipliner bir alandır. Öğrencilerimiz, fakültemiz bünyesindeki farklı bölümlerden ya da bölüm içi seçmeli derslerimizden ilgi duydukları dersleri alarak uzmanlaşabilme imkanına sahiplerdir. Örneğin; reklam psikolojisi, siyasal reklamcılık gibi reklam uzmanlık alanlarına yönelik dersler alarak uzmanlaşma noktasında donanım kazanabilmekteler” diyen Kestel; bölüm müfredatının teorik ve uygulamalı derslere sahip olduğunu da belirtti. Öğrencilerin bölüm ve fakülte kapsamında ilgi duyduğu alanlardan seçmeli dersler de alabileceğini ifade etti.

Yapay zeka ve yeni medya ile reklamcılık ilişkisini açıklayan Kestel, teknolojinin getirilerinin hayatın neredeyse her alanında yer aldığını ve reklam alanında da bu yönde gelişmelerin yaşandığını söyledi. Reklamcılık Bölümü olarak; dinamik yapıya sahip reklam sektöründeki yenilikler doğrultusunda müfredatın düzenlendiğini de sözlerine ekledi.

Kestel, ÇAP ve Yandal imkanları ile kişisel donanımlarına katkıda bulunabilen öğrencilerimizin, pazarlama ve reklam anlamında sınırların kalktığı günümüz dünyasında Erasmus programları ile farklı ülkeleri, kültürleri deneyimleme fırsatına sahip olduklarını ifade etti. Koçyiğit de; toplumların anlamlarına, değerlerine vurgu yapan reklamların dikkat çektiğini ve bu noktada Erasmus programının öğrencilerimize katkıda bulunacağını açıkladı.

Kestel, “Bölümümüz mezunları, kitle iletişim araçları kapsamındaki gazete, dergi, televizyon kurum ve kuruluşlarında; reklam ajanslarında, basın ajanslarında; sivil toplum kuruluşlarında; özel şirketlerin reklamcılık, sosyal medya, halkla ilişkiler birimlerinde çalışabilirler. Siyasi alanda danışmanlıkta bulunabilirler. Akademik kariyer yapabilirler. Reklamcılık; geleceği gören, önü açık bir bölümdür” ifadelerinde bulunarak Reklamcılık Bölümü iş imkanlarına da değindi.

Canlı yayına erişmek için tıklayınız.