İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Yeni Medya ve İletişim








 2022’nin Rengi Very Peri


Renk otoritesi olarak kabul edilen Pantone, 2022 yılının rengini belirledi.


Pantone’nin ‘Sakinliğe ilham veren ancak menekşe kırmızısı alt tonla canlandırılan bir mavi' şeklinde tanımladığı Very Peri, geleneksel mavinin sabitliği ile kırmızının enerji ve heyecan verici duygusu birleştiriyor.

Pantone Renk Enstitüsü Başkan Yardımcısı Laurie Pressman, “Toplum, rengi kritik bir iletişim biçimi, fikirleri ve duyguları ifade etmenin ve etkilemenin, etkileşim kurmanın ve bağlantı kurmanın bir yolu olarak kabul etmeye devam ediyor. Bu yeni kırmızı-mor tabanlı mavi renk tonunun karmaşıklığı, önümüzde uzanan geniş olasılıkları vurguluyor. Uzun bir izolasyon döneminden çıkarken, Very Peri, günlük yaşam anlayışımızın değiştiği, fiziksel ve dijital yaşamlarımızın daha iç içe geçtiği, içinde yaşadığımız dönüştürücü zamanları temsil ediyor.

Pantone Renk Enstitüsü İcra Direktörü Leatrice Eiseman, 'Yeni bir renk bulmak bizim için gerçekten önemliydi. PANTONE 17-3938 Very Peri seçimi, güvenilir ve sevilen mavi renk ailesine yeni bir bakış açısı ve vizyon getiriyor. Very Peri, yaratıcılığı ve yaratıcı ifadeyi cesaretlendiren canlı, neşeli bir tavır ve dinamik bir duruş sergiliyor' dedi.

Yılın rengi için Microsoft ile işbirliği yapan Pantone, bu kapsamda yeni rengin; PowerPoint, Teams, Edge gibi Microsoft uygulamalarında da kullanılacağını belirtti. Ayrıca, Polygon1993 kullanıcı isimli bir sanatçı ile anlaşan Pantone, Very Peri’nin 6 adet NFT’sinin üretileceğini de duyurdu.