İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Yeni Medya ve İletişim








 Medya ve İletişim Alanı İçin Önemli Kavramlar ve Eğilimler


Yeni Medya ve İletişim Bölümü olarak alandaki en son trendler ve eğilimleri göz önüne alarak öğrencilerimizi sektörün ihtiyaç duyduğu profesyoneller olarak yetiştirmeyi hedeflemekteyiz.


Arkadaşlarınız, aileniz veya diğer insanlarla kurduğunuz kişisel ya da kişilerarası iletişimden tutun bir markanın tüketicisi ile kurduğu pazarlama, tanıtım ve etkileşim odaklı iletişime kadar iletişim kavramının hiç olmadığı kadar çeşitlendiğini söylemek mümkündür. İnternetin hayatımıza girdiği 1990’ların başından bu yana iletişim araç ve yöntemleri haber alma, öğrenme ve etkileşim kurma biçimlerimiz değişti. Dijital ortamda içerik üretmek ve üretilen içeriğe erişmek sosyal medya kanalları ve video yayın hizmetleri ile çok kolaylaşmıştır. Bu gelişmeler iletişim alanında yeni mesleklerin ortaya çıkmasını sağlamış, iş yapma biçimlerini etkilemiştir.
 
Dijital medya eğlence, haber alma ve iş alanında her geçen gün daha da etkin hale gelmektedir. TÜİK 2020 verilerine göre ülkemizde 16-74 yaş arası internete erişim %79 seviyesindeyken hanelerin %90.7’sinin internet erişimi vardır. Bu oran Avrupa ülkelerinde daha yüksek Türkiye’de de yükselmeye devam etmektedir. Çevrimiçi medyanın kullanıcı sayısı arttıkça çevrimiçi platformların ve web’in sunduğu kaynakların kullanımı da artıyor. Dolayısıyla, şirketler için de hedef kitleleriyle iletişim ve etkileşimlerine imkan veren çevrimiçi varlıklarını sürdürmeleri önem kazanıyor.
 
İletişim uzmanlarına göre gelecekte iletişim sektörünü ve mesleklerini şekillendirecek önemli gelişmelerin olacağı alanları kestirilebilmek mümkündür. Sosyal medya uzmanları, dijital medya yöneticileri, içerik editörleri, stratejistler ve iletişim uzmanları gibi mesleklere sahip olanlar dijitalin farklı odak noktalarında bulunur. Bu çalışanlardan; sosyal medyada içerik stratejileri, sosyal medya mesajları, blog gönderileri, açılış sayfaları, videolar gibi içeriklerin oluşturmalarının yanı sıra etkileşim yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi ve veri analizi gibi uzmanlık isteyen görevleri yerine getirmeleri beklenir.

Yeni Medyanın Geleceği


Yeni medya; yeni araçlar, tüketici talepleri ve tüketicilerin niteliği ve yeni teknolojilere erişilebilirliğin artmasıyla sürekli olarak gelişme ve büyüme eğilimindedir. Mobil video, sanal gerçeklik (VR), artırılmış gerçeklik (AR) ve geliştirilmiş veri analiz yöntemlerinin kullanımı yeni medyanın geleceğini şekillendirecek gibi görünüyor. Öğrenciler ve sektörde çalışmakta olan profesyoneller medyanın geleceği üzerinde düşündüklerinde mobil video pazarlamasının getirisinin artacağını, veri analizi alanındaki gelişmelerin işletmelerin rekabet gücünü artıracağını, VR ve AR gibi her geçen gün gelişmekte olan teknolojilerin büyük kazanç sağlayacağını öngörebilirler.

Yeni medya alanında uzmanlaşmak isteyen öğrencilerimiz dijital medya alanında kendini yetiştirmiş profesyonellere giderek artan ihtiyaç doğrultusunda; sosyal medya platformları, veri analizi, görsel iletişim ve içerik üretimi vb. konularda çalışarak kendilerini sektöre hazırlayabilir. Medyayı tüketme biçimimiz ve tüketicilerin markalarla etkileşim kurma biçiminde ortaya çıkan değişimler yol gösterici olacaktır.

Yeni Medya ve İletişim Bölümü olarak alandaki en son trendler ve eğilimleri göz önüne alarak öğrencilerimizi sektörün ihtiyaç duyduğu profesyoneller olarak yetiştirmeyi hedeflemekteyiz.