İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik








 Doç. Dr. Ayşe Meriç Yazıcı'nın Yeni Makalesi


Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Bölümü öğretim üyelerinden Doç. Dr. Ayşe Meriç Yazıcı'nın “The Moderating Role of General Attitude Towards Artificial Intelligence in the Impact of Digital Transformation on Employee Satisfaction” başlıklı makalesi Journal of Research in Business'da yayımlandı.


THE MODERATING ROLE OF GENERAL ATTITUDE TOWARDS ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN THE IMPACT OF DIGITAL TRANSFORMATION ON EMPLOYEE SATISFACTION

 
Ayşe Meriç Yazıcı
Filiz Sivaslıoğlu


Abstract
 
This study focuses on understanding the effects of digital transformation processes in the business world on employee satisfaction. The purpose of this study is to determine whether the general attitude towards artificial intelligence plays a moderating role in the effect of digital transformation on employee satisfaction. At the same time, the study was also reinforced and elaborated with demographic questions directed to the employees. The population of the study consists of private enterprises operating in the retail sector in Istanbul. The sample is the decision-making white – collar (N= 522) current employees working in these retail sectors. SPSS 24.0 statistical package programe was used to analyze the data. Normality test was performed to determine whether the data set was suitable for parametric tests. Kurtosis and skewness values were used to evaluate normality. Pearson correlation analysis was performed to determine the direction and severity of the relationship between the variables. Moderating analysis was performed to determine how the relationship between an independent variable and a dependent variable is affectedy a third variable. According to the results obtained from the study, there are quite high and significant correlations between digital transformation and other variables in the correlation analysis. According to the moderating effect analysis, it was observed that the general attitude towards artificial intelligence did not moderate the effect of digital transformation on the variables. In demographic variables, significant differences are observed in all variables and sub-dimensions.

Keywords: Digital transformation, employee satisfaction, general attitude towards artificial intelligence


 

DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE YAPAY ZEKAYA YÖNELİK GENEL TUTUMUN DÜZENLEYİCİ ROLÜ

Öz

Bu çalışma, iş dünyasındaki dijital dönüşüm süreçlerinin çalışan memnuniyeti üzerindeki etkilerinin anlaşılmasına odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, yapay zekaya yönelik genel tutumun, dijital dönüşümün çalışan memnuniyeti üzerindeki etkisinde moderatör bir rol oynayıp oynamadığını tespit etmektir. Aynı zamanda çalışanlara yöneltilen demografik sorularla da çalışma pekiştirilmiş ve detaylandırılmıştır. Çalışmanın evreni, İstanbul ilinde perakende sektöründe faaliyet gösteren özel bir işletmelerden oluşmaktadır. Örneklem ise, bu perakende sektörlerinde çalışan karar verici beyaz yakalı (N= 522) mevcut çalışanlardır. Verilerin analizinde SPSS 24.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Veri setinin parametrik testler için uygun olup olmadığını belirlemek adına normallik testi yapılmıştır. Normalliğin değerlendirilmesinde basıklık ve çarpıklık değerleri kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkinin yönü ve şiddetini belirlemek için Pearson korelasyon analizi gerçekleştirilmiştir. Bir bağımsız değişken ile bağımlı değişken arasındaki ilişkinin, üçüncü bir değişken tarafından nasıl etkilendiğini belirlemek için düzenleyicilik analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, korelasyon analizinde dijital dönüşüm ile diğer değişkenler arasında oldukça yüksek ve anlamlı korelasyonlar bulunmaktadır. Düzenleyici etki analizine göre, yapay zekaya yönelik genel tutumun dijital dönüşümün değişkenler üzerindeki etkisini düzenlemediği görülmüştür. Demografik değişkenlerde ise tüm değişkenler ve alt boyutlarında anlamlı farklılıklar görülmektedir.

Anahtar Kelimeler: Dijital dönüşüm, çalışan memnuniyeti, yapay zekaya yönelik genel tutum


Çalışmanın tamamına ulaşmak için lütfen tıklayınız