01 Aralık 2020 Salı
Dr. Öğretim Üyesi Funda KARA'nın SPOR ÜRÜNLERİNİN SATIN ALINMASINDA S.A.V.E. PAZARLAMA: MARKA FARKINDALIĞI VE BAĞLILIĞI adlı kitabı yayımlandı
Ekonomi ve Finans Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Funda KARA'nın SPOR ÜRÜNLERİNİN SATIN ALINMASINDA S.A.V.E. PAZARLAMA: MARKA FARKINDALIĞI VE BAĞLILIĞI adlı kitabı Akademisyen Kitabevi tarafından yayımlandı
SPOR ÜRÜNLERİNİN SATIN ALINMASINDA S.A.V.E. PAZARLAMA: MARKA FARKINDALIĞI VE BAĞLILIĞI adlı çalışma Kara’nın Kültür Üniversitesi İşletme Bölümü’nde Haziran 2020’de tamamladığı ikinci doktora tezinden yararlanılarak hazırlanmıştır. Çalışmanın temelini S.A.V.E. pazarlama karması elemanlarının (Solution: Çözüm; Access: Erişim; Value: Değer; Education: Eğitim) spor pazarlaması ve spor tüketicilerinin satın alma kararları üzerinde etkisinin olup olmadığını değerlendirmek oluşturmaktadır. Çalışmada 900 BESYO öğrencisinin marka farkındalığına ve marka bağlılığına etkisini anket tekniği ile araştırılırken hipotezlerin testleri için Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) kullanılmıştır. Bu model yardımıyla elde edilen bulgulara göre; S.A.V.E. pazarlama elemanlarının, öğrencilerin sportif ürün satın alma kararlarına ilişkin marka farkındalıkları ve marka bağlılıkları üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu görülmüştür.