2021 yılında yıllık geliri 100 milyar ABD dolarını aşan küresel oyuncak pazarı çok fazla hak ettiği değeri görmese de, önemli bir pazar. Ancak son yıllarda dünya çapında artan enflasyon oranları ve pandeminin etkisi ile oyuncak pazarı derinden sarsıldı. Oyuncaklar oldukça pahalı olabildiği için dünya çapında birçok aile için lüks bir ürün olarak görülüyor. Ocak ayında açıklanan Circana verilerine göre, oyuncak pazarının satışları 2023 yılında dünya genelinde bir önceki yıla göre %7 oranında azaldı. Bu durum, tüketicilerin eğlence harcamalarını azalttığının bir göstergesi. Yine de ünlü oyuncak markaları bu pazarda direnmeye devam ediyor. Dünyanın önde gelen oyuncak markalarının 2023 değeri verilerine göre en yüksek marka değerine sahip marka 7,444 milyon dolar ile LEGO oyuncak firmasına ait. Firmayı, ikinci sırada Bandai Namco ve üçüncü sırada Fiksler Price takip etse de bu üç firma arasında uçurum olduğunu söylemek mümkün. CEO Niels Christiansen CNBC’ye vermiş olduğu röportajında: “Sanırım beni çok tatmin eden şey, sektörü geride bırakmaya devam etmemiz gerçeği.” şeklinde belirtti. Lego’nun bu başarısının arkasında hem çocuklara hem de yetişkinlere hitap eden çeşitli ürün yelpazesiyle desteklemesi yatıyor. Ayrıca Çin dâhil olmak üzere, dünya çapında 89 mağazaya sahip olması ve yeni pazarlara her zaman sıcak bakması ise başarının ardındaki başka bir neden. Lego, enflasyon nedeniyle ürünlerinin yaklaşık dörtte birinin fiyatlarını artırdı ancak Niels "Düşük maliyetli ürünler etkilenmedi. Artış esas olarak pahalı ürünlerimizden kaynaklandı. Buna rağmen satışlarımızın arttığını gördük.” ifadelerine yer verdi. Özetle LEGO firması, enflasyona rağmen satışlarını arttırarak büyüme hedefini yakalamakla bir başarı örneği olarak karşımıza çıkıyor.
Dünyanın önde gelen oyuncak markalarının 2023 değeri (milyon ABD doları cinsinden)
Kaynakça
https://www.statista.com/statistics/399131/value-of-the-leading-global-toy-brands/
https://www.cnbc.com/2023/08/30/lego-earnings-revenue-rises-in-first-half.html