İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Markaların Kurumsal Kimlik Tasarımında Yükselen Trend: Tutarsızlık


Markaların kurumsal kimlik tasarımı hiç şüphesiz bütünleşik pazarlama iletişiminin en vazgeçilmez unsurlarının başında gelmektedir. Markanın vitrinini oluşturan kurumsal kimlik tasarımı unsurlarındaki renklerin, görüntülerin ve yazı karakterlerinin birbiriyle uyumlu olması gerekir. Logolar ve diğer görsel unsurlar markaların ayırt edici varlıklarıdır. Markanın tanınmasını, hatırlanmasını kısacası marka bilinirliğini sağlaması açısından önem arz ederler.


Günümüzde tüm tasarım ve reklamla ilgili derslerde kurumsal kimlik bu şekilde öğretilmekte ve uygulanmaktadır. Ancak bilimde olduğu gibi tasarımda da sabit bilgiler ve kesin kurallar bulunmaz. Doğru olarak kabul edilen bir yöntem bir tasarımcı tarafından yıkılabilir.
Yakın zamanda Amerika’daki KFC restoranlarının kurumsal kimliğinde yeni bir uygulama yapıldı. Markanın ana görsel unsuru olan Albay Sanders imgesi, yemek kutularında, karton bardaklarda, soslarda ve promosyon görsellerinde farklı tarzlarda kullanıldı. Aynı şekilde ürünlerdeki ve iç mekândaki yazı karakterleri de farklılık gösteriyor.

Restoranda verilen ve gösterilen her şey ayrı bir tasarım diline sahip. Bilinen doğruların dışına çıktığı için riskli bir strateji olarak görünebilir, fakat bunu KFC gibi bilinirliği yüksek olan bir marka yaptığı için kampanya oldukça başarılı oldu. Markayla özdeşleşen Albay Sanders imgesi farklı şekillerde kullanılarak marka mirasını gündeme getirmiş, dolayısıyla görsel tutarsızlık burada önemli bir avantaja dönüştürülmüştür.
Önümüzdeki süreçte büyük markaların diğerlerinin de görsel tasarımlarında yaratıcı ve “tutarsız” tasarımları görme olasılığımız oldukça yüksek.