06 Haziran 2024 Perşembe
Reklamcılık Bölümü öğretim üyelerinden yeni bildiri
İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğretim üyeleri Prof. Dr. Hüseyin Dikme ve Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu “10. Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi”ne katıldı.
Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Dikme, Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu ve öğrencilerimizden Asma Mohamed FARAH, IMASCON’da "DİJİTAL REKLAM İLETİŞİMİNİN YENİ TRENDLERİNDEN BİRİ OLARAK METAVERSE UYGULAMALARI" başlıklı bildiriyi sundu. Prof. Dr. Hüseyin Dikme ayrıca kongrede oturum başkanlığı da yaptı.
Bildiri özetine göre Dikme ve Sucu “Teknolojik gelişmelerin hızla ilerlemesini sürdürmesi beraberinde reklam iletişiminin sağlanmasında ve pazarlama iletişiminde metaverse uygulamaları önem kazanmaya başlamıştır. Metaverse uygulamaları, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik uygulamalarının bir araya getirilerek dijital çalışmalarda yenilikçi ve farklı çalışmaların birlikte kullanılabildiği geniş bir uygulama alanı sunmaktadır. Metaverse reklam uygulamaları tüketicilerin tüketim deneyimlerini daha gerçekçi ve kolay bir hale getirerek dijital pazarlama uygulamalarını bir üst noktaya çıkarabilmektedir. Örneğin, tüketiciler metaverse uygulamasını kullanan dijital reklam uygulamalarında ilgi alanlarına uygun ürünlerle karşılarak bu ürünlerle sanal deneyimini arttırabilmekte ve ürün kullanımlarıyla dijital etkileşime geçerek reklamın sunabileceği iletişimi daha etkin bir deneyimle yaşayabilmektedir. Metaverse markaların yanında dijital etkinlik çalışmalarının kullanımında da etkin olarak tüketicilerin markayla daha yakın bağ kurarak marka sadakatlerinin artmasını desteklemektedir. Bu çalışmada, metaverse uygulamalarının tüketici deneyimini artıran sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik alanlarının yaygınlaşmasıyla kullanıcıların bir ürünü satın almadan dijital olarak deneyim kazanmalarını nasıl sağladığı ürün ve marka deneyiminin güven vermesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda çalışmada, son dönemlerde teknolojik gelişmeler ışığında hızla önem kazanmaya devam eden metaverse uygulamalarının dijital reklamlardaki kullanım amaçları ve tüketiciye sağladığı avantajlar literatür taraması kapsamında incelenmiştir.” şeklinde Metaverse uygulamalarıyla ilgili fikirlerini sunmuştur.