İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Reklamcılık Kulübü, Reklamcılar Derneği Başkanı Banun Erkıran Çıtak ile söyleşi gerçekleştirdi


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Reklamcılık Kulübü'nün düzenlendiği ve Reklamcılar Derneği Başkanı Banun Erkıran Çıtak’ın konuşmacı olduğu “Reklam Sektörünün Geleceği” isimli söyleşi gerçekleştirildi.


Reklamcılık Kulübü tarafından düzenlenen “Reklam Sektörünün Geleceği” isimli söyleşi de konuşmacı olan Reklamcılar Derneği Başkanı Banun Erkıran Çıtak, reklam sektörünün geleceği olan öğrencilerle deneyimlerini paylaştı. Söyleşi, Reklamcılık Kulübü Denetim Kurulu üyesi Muhammed Enes Tanır moderatörlüğünde 11 Mayıs Çarşamba günü saat 11.00-12.00 arasında Google Meet üzerinden gerçekleştirildi.
 
Çıtak, reklamın tüketiciye mesajı tanıtmak olduğunu vurgulayarak söyleşiye başladı. Söyleşi, Çıtak’ın reklam sektörüne ve Reklamcılar Derneğine nasıl adım attığını anlatması ile derneğin amacı ve faaliyetlerinden bahsetmesi üzerinden ilerledi. 
 
Reklamcılar Derneği’nin bir medya ajansı olduğunu vurgulayan Çıtak, yakın zamanda Reklamcılar Derneği’nin, Reklamverenler Derneği, İnteraktif Reklamcılık Derneği, Açıkhava Reklamcıları Vakfı, Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlanan Medya ve Reklam Yatırımları Raporunun yayınlandığını belirtti. Çıtak, reklam bütçesi bakımından Türkiye’nin Avrupa’yı yakaladığını ve gün geçtikçe sektörünün daha da büyüdüğünü belirtti. Çıtak, dernek olarak ilerleyen zaman da Sosyo-Ekonomik Statü (SES) Grupları üzerine yeni bir araştırmanın yayınlanacağını ve bu araştırmanın sektöre yön vereceğini açıkladı. 
 
Çıtak, derneğin düzenlediği ve Türkiye’nin en prestijli reklam ödüllerinden olan Effie Awards ve Kristal Elma’dan bahsederek, yarışmalar hakkında genel bilgiler verdi ve yarışmaların birçok kategoriler de düzenlendiğini vurguladı. 
 
Reklamcılar Derneği’nin sektörde birçok dernekle bağlantılı çalışmalar yaptığını vurgulayan Çıtak aynı zamanda da derneğin, Reklamcılık Vakfı adında vakfı olduğunu ve vakfın sektöre yönelik eğitimler düzenlediğini vurguladı. Çıtak, öğrencilerin bu eğitimlere katılmalarının faydalı olacağını belirtirken aynı zaman da Marketing Türkiye, Mediacat, The Brand Age dergilerini takip etmelerini önerdi. 
 
Söyleşi de reklam sektörünün eğlenceli bir sektör olduğunu vurgulayan Çıtak, sektör de mesai saati kavramının olmadığını, zaman zaman yoğunluk olduğunu ve salgın süresince home office çalıştıklarını belirtti. Reklamcılık işinin home office çalışmaya müsait olduğunu belirten Çıtak, salgın döneminde reklam sektöründe diğer sektörlerin aksine bir gerileme olmadığını belirtti.
 
Reklam sektörünün alanlarından ve ajans yapılarından bahseden Çıtak, birçok ajans türünün ve departmanın olduğunu, öğrencilerin mezun olduklarında hangi departmanda çalışmak istediklerini iyi seçmeleri gerektiğini vurgulayarak bu hususta öğrencilerin, öğrencilik hayatında staj yapmalarının mezun olduklarında doğru departman seçmelerin de çok yararlı olacağını vurguladı. Çıtak, reklam sektöründe büyük istihdam açığının olduğu ve kaliteli eleman bulmakta güçlük çektiklerini vurgulayarak, öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri durumunda çok iyi noktalara gelebileceğini belirtti. 
 
Söyleşinin son kısımlarında Çıtak, katılımcılardan gelen soruları cevapladı:
 
Çıtak, Reklam Tasarımı ve İletişimi bölümü öğrencisi Emrah Asal’ın Metaverse dünyasında reklam yerleştirilmesi üzerine sorduğu soruya reklam sektörünün zaman içerisinde geliştiğini ve reklam verenlerin bu alanda reklam vermesi için henüz çok erken olduğunu; Reklam sektörüne ilgisi olan Psikoloji bölümü öğrencisi İrem Çakır’ın sektörde hangi alanda çalışabileceği hakkında sorduğu soruya müşteri ilişkileri ve stratejik planlama departmanların da çalışabileceğini; Radyo, Televizyon ve Sinema bölümü öğrencisi olan Gizem Sever’in reklamda cinsiyet eşitsizliği sorusuna ise dernek olarak cinsiyet eşitliğini sağlamak için mücadele ettiklerini; Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü öğrencisi Mertcan Aslan’ın mezuniyet niteliklerimiz dışında sektör de bilmemiz gereken kabul görmüş herhangi bir bilgisayar programı, kamera eğitimi ya da kurs sertifikası gerekli mi sorusuna ise Medya Ajanslarını takip etmesini ve alanda ilerleyerek kurum içinde kendini geliştirebileceğini belirtti. 
 
Katılımcılardan gelen soruların cevaplanmasının ardından etkinlik, moderatör Muhammed Enes Tanır’ın Reklamcılar Derneği Başkanı Banun Erkıran Çıtak’a teşekkürlerini sunmasının ardından sonlandırıldı.
 
Etkinlik sonrası Reklamcılık Kulübü Başkanı Aslı Songül Özbay ve söyleşinin moderatörlüğünü üstlenen Denetim Kurulu üyesi Muhammed Enes Tanır, Reklamcılar Derneği’ni ziyaret ederek dernek başkanı Banun Erkıran Çıtak’a katılımlarından dolayı teşekkür plaketi takdim etti. 
 
Hazırlayan: Muhammed Enes TANIR
 

 Galeri