Pandemi nedeniyle açıkhava reklamları toplam cirosunda 2020 yılında %15 gerileme yaşanmıştı. 2021’de ise bu mecrada %35 büyümeye dönüldüğü gözlemlendi. Bu oranın, Türkiye ve dünyada Açıkhava Yatırımları Raporu’nda incelenen 30 ülke arasında en yüksek oran olduğu tespit edildi.
Açıkhava sektörünün pandemide ve 2021’de yeni yatırımlar yapması, büyük alanlar ve dijital açıkhavaya yeni üniteler eklenmesi son derece önemli gelişmeler. 2022’de açıkhava cirosunun artarak daha da büyüyeceği tahmin ediliyor.
Türkiye’de dijital mecranın hızla büyümesi, toplam yatırımlar içindeki payının sürekli artması, açıkhavanın toplam reklam yatırımları içindeki payını düşürmüştü. Önümüzdeki yıllarda ise yeni yatırımlar ve açıkhava ünitelerinin çeşitlenmesi sayesinde açıkhavanın toplam reklam yatırımları içindeki oranının yükselmesi bekleniyor.