18. yüzyılın sonlarına doğru İngiltere, Britanya İmparatorluğu'nun kurulmasıyla hem coğrafi hem de buhar makinesi, endüstriyel dokuma makinesi ve daha fazlası gibi yeniliklerle teknolojik olarak dünyaya hakim olmaya başladı. Bu dönem, Birinci Sanayi Devrimi dönemiydi.
"İngiliz" Sanayi Devrimi, küresel ticaretin fantastik bir ikiz motoru oldu. Bir yandan buharlı gemiler ve trenler, malları hem ülkeler içinde hem de ülkeler arasında binlerce milden fazla taşıyabilirken, öte yandan sanayileşmesi, İngiltere'nin demir, tekstil ve mamul mallar gibi tüm dünyada talep gören ürünleri üretmesine izin verdi. Sonuçta ortaya çıkan küreselleşme rakamlarda açıktı. Yaklaşık bir yüzyıldır ticaret yılda ortalama% 3 büyüdü. Bu büyüme oranı, 19. yüzyılın başlarında küresel GSYİH'nın% 6'lık bir payından ihracatı I.Dünya Savaşı'nın arifesinde% 14'e çıkardı.
İngiltere bu küreselleşmeden en çok sermayeye ve teknolojiye sahip olduğu için en çok yararlanan ülke olurken, diğerleri de diğer malları ihraç ederek yararlandı. Örneğin, 1870'lerde frigorifik kargo gemisinin veya “soğutmalı geminin” icadı Arjantin ve Uruguay gibi ülkelerin altın çağına girmesine izin verdi. Geniş topraklarında yetişen sığırlardan toplu et ihraç etmeye başladılar. Diğer ülkeler de üretimlerini en rekabetçi oldukları alanlarda uzmanlaşmaya başladılar.
Ancak küreselleşmenin ve sanayileşmenin ilk dalgası daha karanlık olaylarla da çakıştı. 19. yüzyılın sonunda küreselleşen ve sanayileşmiş çoğu Avrupa ülkesi Afrika'nın bir parçasını ele geçirdi. Aynı olumsuz şekilde, daha önce hesaba katılması gereken güçler olan Hindistan, Çin, Meksika veya Japonya gibi büyük ülkeler, endüstriyel ve küresel eğilimlere uyum sağlayamadılar veya buna izin verilmedi. Batılı güçler, kendi bağımsız gelişimlerine kısıtlamalar koydular ya da sermayeye veya teknolojiye erişemedikleri için başka bir şekilde rekabeti geride bıraktılar. Son olarak, sanayileşmiş ülkelerdeki pek çok işçi, küreselleşmeden, endüstriyel makinelerle metalaştırılan işlerinden ya da üretimlerinin yabancı ithalatla azalmasından da yararlanamadı.
Dünya Ekonomik Forumu