İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Psikoloji





 Dr. Selcen Yetkin Özden Danışmanlığındaki 3 Öğrenci Projesi TÜBİTAK’tan Destek Aldı


Üniversitemiz Psikoloji Bölümü öğrencileri, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı kapsamında büyük bir başarıya imza attı. Dr. Öğr. Üyesi Selcen Yetkin Özden danışmanlığında hazırlanan üç proje desteklenmeye hak kazandı. Projelerde; stres, anksiyete, dikkat eksikliği, erteleme eğilimi, dijital oyun bağımlılığı ve depresyon gibi güncel psikolojik konular ele alındı. Ecrin Arslan, Ekin Kuruoba, A. Sümeyye Küçükali, Aslı Turhan, Zeynep Dalay ve Aleyna Kuruçayır’ın yürüttüğü çalışmalar, lisans düzeyinde araştırma kültürünü güçlendirmeye yönelik önemli adımlar olarak değerlendiriliyor.


Üniversitemiz Psikoloji Bölümü öğrencilerinin üç araştırma projesi, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı kapsamında destek almaya hak kazandı. Kasım 2024’te alınan başvuruların ardından açıklanan sonuçlar, bölümümüz adına gurur verici bir başarıyı ortaya koydu.

Dr. Öğr. Üyesi Selcen Yetkin Özden danışmanlığında yürütülen projeler, öğrencilerimizin bilimsel merakını ve yenilikçi düşünme becerilerini yansıtan önemli akademik çalışmalardır. TÜBİTAK tarafından desteklenmeye uygun bulunan projeler şunlardır:

  • Aşamalı Derin Kas Gevşetme Egzersizlerinin Algılanan Stres, Anksiyete ve Bilişsel Performans Üzerine Etkilerinin İncelenmesi

  • Beliren Yetişkinlerde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Belirtilerinin Ruminasyon ve Erteleme Eğilimiyle İlişkisi

  • Genç Yetişkinlerde Dijital Oyun Bağımlılığının Ruminasyon, Bilişsel Esneklik ve Depresyon Üzerine Etkileri

Projelerde görev alan öğrencilerimiz Ecrin Arslan, Ekin Kuruoba, A. Sümeyye Küçükali, Aslı Turhan, Zeynep Dalay ve Aleyna Kuruçayır, üniversitemizin bilimsel üretkenliğine değerli katkılar sunmuşlardır. Bu çalışmalar, lisans düzeyinde araştırma kültürünü geliştirmeye ve öğrencilerimizin akademik gelişimlerine katkı sağlamaya yönelik önemli adımlardır.

Üniversitemiz, genç araştırmacılarımızın elde ettiği bu başarıyı gururla karşılamakta; bilimsel alandaki bu ilerlemenin psikoloji disiplinine nitelikli katkılar sağlayacağına inanmaktadır.

Öğrencilerimizi ve danışman hocamızı gönülden tebrik ediyor, çalışmalarının devamında da başarılar diliyoruz.