İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Bölümden Uluslararası Dergide Makale Yayını


Reklamcılık Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu’nun “İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi”nde makalesi yayımlandı.


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi (İİSBF) Reklamcılık Bölüm Başkanı Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu’nun, uluslararası hakemli bir dergi olan “İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi”nde makalesi yayımlandı. “The Effect of Intercultural Communication and the Use of Clothing in Advertising Practices (Reklam Uygulamalarında Kültürlerarası İletişimin ve Kıyafet Kullanımlarının Etkisi)” isimli makalesinde Sucu, kültür kavramı, reklamlardaki kültürel özellikler, kültürlerin stratejik olarak reklam kampanyalarına etkisi, toplumlara hitap edebilmek ve algı yaratabilmek amacıyla reklamlarda uygulanan iletişim stratejileri üzerinde durdu. Ayrıca, farklı kültürlere ait kıyafetlerin küresel reklamlarda kullanılışı, bu kıyafetlerdeki giyim biçimleri ve kültür ilişkisi, sosyo-kültürel değişkenler ve bu değişkenlerin reklamlarda kullanım özellikleri değerlendirildi. Bu amaç doğrultusunda Sucu, küresel bir marka olan Pepsi markasının reklamlarında yerel kültürel kodları oluştururken kıyafetler açısından nasıl uyarlamalarının olduğu inceledi.
 
Küreselleşme neticesinde sınırların ortadan kalkması nedeniyle, marka ve de ürünlerin sınır ötesi olarak pazarlanma olanağıyla kurumlar farklı nitelikteki hedef pazarlarla iletişim sağlayabilecek pazarlama stratejileri ve reklam mesajları hazırlamalarının önemli olduğu bir döneme geçiş sağlanmıştır. Bu sebeple, farklı nitelikteki küresel markalar bulundukları ülkeler dışında farklı ülkelerde de faaliyet göstermede doğru nitelikteki reklam ve pazarlama stratejisi geliştirme yönelimi içerisinde olmaya başlamıştır. Pazar alanında bu tarz stratejiler belirlenirken kültürler arasındaki farklılıklarda önem kazanmıştır. Oluşan bu farklardan neticesinde tüketicilerin oluşturdukları tutum ve alışkanlıkları yönündeki farklılıklar, reklam çalışmaları üzerinde doğrudan etkilidir.
 
Tüketici davranışları yönünde etki içerisinde bulunan psikolojik ve sosyal etmenler kültürün etkisi altındadır. Bir ülkede üretilen ürünlerin belirlenmesinde, algılanmasında ve tüketiminde kültürün hâkim olduğu göze çarpmaktadır. Bu sebeple toplumdaki inanç ve değer yargılarının neler olduğunun kavranması ve bunların toplum bazındaki etkilerinin incelenmesi küresel rekabet ortamında işletmelerin pazarda başarı elde edebilmesi yönünde vazgeçilmez bir görev özelliğindedir. Bu yönde küresel pazarda rekabet eden kurumların reklam stratejilerini oluştururken küresel özelliklere göre hareket etmesi ve bu küresel çalışmalarda kıyafet kullanımı gibi kültürü direk yansıtan bir faktörün de reklam çalışmalarında kullanılması yerinde olmaktadır.
 
 
Makaleyi detaylı incelemek için tıklayınız.