İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu SosyoCom: Konuşkan Yazılar’da Yer Aldı


Reklamcılık Bölüm Başkan Yardımcımız Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu, öğrencilerimizle ile birlikte yazdığı kitap bölümü üzerine İstanbul Gelişim Üniversitesi, İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi'nin aylık etkinlik ve haber bülteni olan Sosyocom'un ilk sayısı için “Konuşkan Yazılar”a yazdı.


İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİMİZLE BİRLİKTE KİTAP BÖLÜMÜ ÇALIŞMASINA İMZA ATTIK

 
İstanbul Gelişim Üniversitesi öğrencilerimizle birlikte bu ay heyecanlı bir maratonla kitap bölümü çalışması yürüterek İksad Yayınevi İletişim Çalışmaları ve Yeni Medya 2 kitabı içerisinde “Markaların Yeni Medyada Görsel İletişim Bazında Kimlik ve İmaj Olgusunda Logo ve Amblem Tasarımı Etkisi” isimli kitap bölümü çalışmamızı yayımladık. İstanbul Gelişim Üniversitesi İİSBF Reklamcılık Bölümü Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu olarak İletişim Bilimleri alanındaki uzmanlığımla, üniversitemiz Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencim İdil Gazali ve İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Bölümü mezunu ve ikinci üniversitesini üniversitemizde Tıbbi Görüntüleme Teknikleri üzerine okuyan Tuba Yavuz ile gerçekleştirdiğimiz çalışmamızdan dolayı büyük mutluluk duymaktayız.
 

Öğrencilerimi bilimsel çalışmalara dâhil ederek onların da edindikleri bilgileri hem araştırmaya hem de kaleme dökebilmelerini sağlayabilmek bir ekip hâlinde interaktif bir şekilde çalışmamızı destekledi. Yürüttüğümüz çalışmayla, kendimin ve öğrencilerimin birlikte ekip ruhuyla çalışmasını sağlayarak sosyal bilimler alanına katkı yapabilmeyi sağladık. Öğrencilerim büyük bir heyecanla bu çalışmaya katkı sağlamak istediklerini belirterek gayretle çalışmalarını sürdürdüler. Bu tarz çalışmalarla gelişimlerini İstanbul Gelişim Üniversitesinin de desteğiyle sağlayabilmekten gurur duymaktalar ve benzer çalışmaların devamlılığını da istekle beklemekteler. Öğrencilerimin alanlarında edindikleri bilgileri bir çıktıya dönüştürerek hayat boyu kendilerini motive edebilecek ve aynı zamanda makale ve kitap bölümü gibi çalışmalarla kendilerini araştırmacı okur kitlelere göstererek fark yaratabilecekleri bir konumda görebilmelerini ve bunu hissedebilmelerini sağlamaya çalıştım. Öğrencilerimden gelen geri dönüşlerde yürüttüğümüz bu çalışmalarında arzu ettiğimden daha etkin bir şekilde gayretli, azimli ve istekli gördüğümde, üniversite hayatı boyunca öğrenilen bilgilerin hayat bulabilmesi için çalışmalarımızın hız kesmeden devamlılığını sağlayarak yeni projelerle sürdürmemizin önemini gördüm. Öğrencilerle alana katkı sağlayacak çalışmalarda bulunmak gerçekten çok heyecan verici oldu. Onların analiz edebilmelerini ve kendi fikirlerini araştırmalarıyla destekleyerek çalışmalarını sürdürebilmelerini sağlayacak bakış açısını kazandırabilmek için, çalışmaların öğretim üyesi ve öğrenci desteğiyle beraber oluşturulmasının büyük katkı sağladığı kanaatindeyim.
 

Öğrencilerimizden İdil Gazali’nin Halkla İlişkiler üzerine eğitiminin olması, Tuba Yavuz’un Sosyoloji eğitiminin olması ve kendimin de İletişim, Reklamcılık, Radyo-Televizyon ve Yeni Medya üzerine olan eğitim ve tecrübemden faydalanarak bu konu üzerine bir çalışma yapmaya karar verdik. Büyük bir keyifle çalıştığımız kitap bölümü çalışmamızda, gelişen rekabet koşulları ile kurum/markalar mevcut hedef kitlelerini ellerinde tutmak, potansiyel hedef kitlelere ulaşmak, ürün ya da hizmetleriyle ilgili olumlu imaj oluşturmak, pazar paylarını ellerinde tutmak gibi pek çok nedenden dolayı logo ve amblem tasarımının özellikle yeni medya ortamındaki önemi üzerinde durduk.

 
Öğrencilerimizle yaptığımız bu çalışmada, kendimizi gerçekten de bir şeyler üretmeye, alana özgü konular ve sorunsallar üzerine kafa yormaya ve çözüm önerileri ortaya koymaya adadık. Umuyorum ki, böyle ortak çalışmalara daha fazla sayıda öğrencimizi katarak birlikte katkı sağlayacak çalışmalara imzalar atacağız.
 
Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu