Yazısında reklam tasarımı yapılırken göz önünde bulundurulması gereken tüm hususları kaleme alan Sucu’ya göre, “Reklam tasarımının temel ilkeleri yönünde tasarımda bütünlük, uyum, ritim, vurgu ve kontrastlık gibi tasarım ilkelerinin kullanılması da önem taşır. Reklam tasarımında, reklam taslağının tüm öğeleri arasında bir uyumun olması gereklidir. Bir reklam tasarımının etkili olabilmesi yönünde birbirinden zıt olabilecek farklı yazı tiplerini, boyutlarını ya da uyumsuz fotoğraf ve tasarım çalışmalarını içinde barındırmaması gereklidir. Reklamın oluşturulmasında hangi topluma ve kültüre de hitap ettiği göz önünde de bulundurulmalıdır. Genel olarak reklam, soldan sağa ve yukarıdan aşağıya okunacak şekilde bir izleğe sahip olduklarından dolayı, reklamlarda çalışmaları genellikle Z ve S düzenlemeleri ile birlikte kullanılmaktadır. Bu yönde reklam çalışmalarında görsel öğelerin ve logo, amblem ve metinlerin görsel açıdan zengin ve dikkat çekici olarak görünmesini sağlayabilecek reklam tasarımları oluşturmak reklamın ilgi çekici boyutunu artırmada önemli bir çalışma olarak görünmektedir.”
Yazı metnine ve bültendeki diğer yazılara erişmek için
tıklayınız.