İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Reklamcılık Bölüm Başkan Yardımcısından Uluslararası Dergide Makale Yayını


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi (İİSBF) Reklamcılık Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu’nun “Advergame Uygulamalarında Popüler Kültür ve Tüketim Kültürü Etkisi” isimli makalesi yayımlandı.


Reklamcılık Bölüm Başkanı Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu’nun, uluslararası hakemli bir dergi olan “Dijital Çağda İşletmecilik Dergisi”nde makalesi yayımlandı. “Advergame Uygulamalarında Popüler Kültür ve Tüketim Kültürü Etkisi (Popular Culture and Consumption Culture Effect in Advergame)” isimli makalesinde Sucu, markaların Advergame uygulamalarının markalara katkısı üzerinde durdu. Bu makale kapsamında Sucu, literatür taraması yaparak markaların Advergame uygulamaları incelenmesinden yararlandı.
 
Yüzyılın en önemli kavramlarından biri haline gelen reklam çalışmaları bir ürünü veya hizmeti tanıtmak için işletmeler tarafından kullanılan bir tanıtım kampanyasıdır. Reklamcılık kitle iletişim araçlarının ve yeni medya kanallarının yaygınlaşmasına bağlı olarak değer kazanan bir sektör olmuştur. Reklam alanlarının giderek yaygınlaşmasına bağlı olarak tüketim toplumunun ihtiyaçlarını markalar aracılığıyla karşıladığı görülmektedir. Bu konuda medya sektörü, reklam aracılığıyla insanlara tatmin olmak vaadiyle tüketimi sunmaktadır. Günümüz teknolojilerinin gelişmesiyle markalar hem eğlendirip hem ürün tanıtma yöntemini kullanmaya yönelmişlerdir. Yeni medyanın reklam alanında sağladığı başarılı uygulamalardan biri Advergame (Reklam Oyun) uygulamalarıdır. Advergame uygulamaları ile başarılı reklam stratejileri yapılmasına olanak tanınmakta ve tüketicileri bütünleştirilmiş mesajlarla kuşatmaktadır. Böylece tüketicilerin algı eşiklerinin aşımı hızlandırılmaktadır.
 
Makaleyi detaylı incelemek için tıklayınız.