İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Reklamcılık Bölümü Chef New Media Reklam Ajansı Kurucusu Mehmet Erdem Uprak ile Etkinlik Gerçekleştirdi


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi (İİSBF) Reklamcılık Bölümü’nün düzenlediği ve Chef New Media Reklam Ajansı Kurucusu Mehmet Erdem Uprak’ın konuşmacı olduğu “İş Dünyasında Sosyal Medyanın Kullanımı” isimli söyleşi gerçekleştirildi.


Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlenen “İş Dünyasında Sosyal Medyanın Kullanımı” isimli söyleşide konuşmacı olan Chef New Media Reklam Ajansı Kurucusu Mehmet Erdem Uprak, iş dünyasında sosyal medyanın başarılı bir şekilde yönetilmesi üzerine bir söyleşide bulundu. Söyleşi, Reklamcılık Bölümü Araştırma Görevlisi Aydan Ünlükaya’nın moderatörlüğünde 23 Şubat 2021 Salı günü saat 13.00-14.00 arasında Google Meet üzerinden gerçekleştirildi.
 

Uprak, kişilerin eğlence amacıyla kullandığı sosyal medyanın nasıl bir pazarlama mecrasına dönüştüğü hakkında bilgilendirmede bulunarak söyleşiye başladı. Söyleşi, Uprak’ın sosyal medyada yapılan reklamların hangi alanlarda gerçekleştiği, yeni bir firmanın sosyal medya hesabı açarken nelere dikkat etmesi gerektiği, sosyal medyada yapılan reklam çalışmalarının hedef kitleyi nasıl çekebileceği ve dijital pazarlama kanalları hakkında bilgilendirmeleri üzerinden ilerledi.
 

Günümüzde kişilerin sosyal medya üzerinde geçirdiği sürenin artmasıyla reklam ajanslarının bu platformu bir pazarlama aracı olarak kullandığını ifade eden Uprak, sosyal medyada reklam vermenin özellikle maliyet açısından çok daha avantajlı olduğunu vurguladı. Uprak, pazarlamanın tek bir alan üzerinden yönetilmediğini, bütçeye göre billboard, broşür, televizyon reklamları, influencer pazarlaması gibi çeşitli yöntemlerle de gerçekleştiğini örnekler üzerinden açıkladı.
 

İş dünyasında sosyal medyanın kullanımında reklam ajanslarının firmanın kurumsal kimliği ile sosyal medya hesabının uyumlu olmasına özen gösterdiğini vurgulayan Uprak, bu hesapların düzenli kullanılması gerekliliğini; “Yeni bir firmayı ilk defa sosyal medyayla tanıştırırken ilk önce Instagram, Facebook, Google Business, Linkedln gibi hesapların açılmasını tercih ediyoruz. Bunlar olmazsa olmazlarımız. Firmanın ilgi alanına göre Youtube, Twitter, Tiktok gibi mecralarda da bulunması her zaman için avantajlıdır. Bu mecraları düzenli olarak kullanmak hem firmalara hem de reklam ajanslarına büyük artılar sağlamaktadır.” sözleriyle ifade etti. Bu kapsamda Uprak, kurum kimliğine uygun olarak firmanın sosyal medya hesabında bulunan renklerin uyumuna, kullanılan görsellerin ve videoların kalitesine, tasarımına, yer alan bilgilerin doğruluğuna ve dil bilgisi kurallarına dikkat edilmesi gerektiğini belirtti.
 

Söyleşide, kişinin eğlence amacıyla kullandığı sosyal medya mecralarında ürünlerini tanıtmak isteyen firmaların hedef kitleyi çekebilmesi için sahte takipçilerden ve devamlı paylaşımda bulunmaktan kaçınması, paylaşımlarında eğlenceli içeriklere yer vermesi, kupon, çekiliş, hediye çekleri gibi ödüllerle dikkat çekmesi üzerinde duruldu.
 

Potansiyel müşterileri yakalamak için internetin büyük bir alan olduğunu ifade eden Uprak, web sitesi, Google Adwords, Mailing gibi web kullanımı; Instagram, Facebook, Twitter, WhatsApp, YouTube gibi sosyal medya kullanımı kapsamında çeşitli dijital pazarlama kanalları üzerinde durdu. Sosyal medya yönetiminde çeşitli konularda yetkinliğin ve bilginin olması gerektiğini belirten Uprak, sosyal medyayı yönetirken yeni gelişen teknolojiyle birlikte çeşitli kanalların kullanılması gerekliliğini vurguladı. Uprak, her firmanın hedef kitlesine göre farklılık gösterebileceği gibi sosyal medyada paylaşım için en iyi zamanın hafta içi 09:00 ile 11:00 arası olduğunu, en kötü zamanının ise akşam 22:00 ile 06:00 arası olduğunu belirtti.
 

Uprak son olarak, Facebook’un Reklam Yöneticisi ve İçerik Stüdyosu gibi panellerinden örnek reklam kampanyası tasarlayarak öğrencilerimize iş dünyasında sosyal medya kullanımının teknik boyutunu gösterdi. Bu kapsamda Uprak, sosyal medyada bir reklam kampanyası düzenlenirken hedef kitlenin ve bütçenin nasıl belirlendiği, hedef kitlenin belirlenmesinde dikkat edilmesi gerekilen hususlar, paylaşımların yapılacağı tarih ve konumun belirlenmesi gibi konular üzerinde durdu.
 

Etkinlik Arş. Gör. Aydan Ünlükaya’nın Chef New Media Reklam Ajansı Kurucusu Mehmet Erdem Uprak’a teşekkürlerini sunmasının ardından sonlandırıldı.