23 Ekim 2023 Pazartesi
Reklamcılık Öğretim Üyelerinden Doç. Dr. Yelda Ülker’in Yeni Kitabı Yayınlandı
İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyelerinden Doç. Dr. Yelda Ülker’in yazarlarından biri olduğu Reklam Kampanyası Yönetimi kitabı yayınlandı.
Reklam Kampanyası Yönetimi kitabı Fenerbahçe Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof.Dr. Nurhan Babür Tosun, Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mevlüt Sedat Dönmez ve İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yelda Ülker’in ortak çalışması sonucu okuyucuyla buluştu. Yelda Ülker’in Tosun ve Dönmez ile birlikte kaleme aldığı Reklam Kampanyası Yönetimi kitabı Beta Yayınları’ndan çıktı. Reklam kavramının ne olduğunun açıklanarak başlandığı kitap, reklam ajanslarının yapılanması ve türleri, reklam kampanyasının planlama süreci, reklam kampanyasında mecralara göre yaratıcı strateji ve fikrin belirlenmesi, reklam kampanyasında medya ortamının ve zamanlamasının belirlenmesi gibi konuları ele almaktadır. Bu konuların yanı sıra kitapta gerilla reklam, ambiyans reklam, hayalet reklam, sinsi reklam, zaman temelli reklam, deneyimsel reklam ve viral reklam gibi türleri bulunan alternatif reklamlar da ele alınmaktadır.
Reklam kampanya sürecine dair birçok detaya değinilen kitapta yaratıcılığa ise ayrı olarak önem verilmiştir. Kitapta yazarlar “Bir reklam sürecinin başarısı insanı anlama, stratejik düşünme ve yaratıcı yetenek üçgeninde kendisini göstermektedir. Bu nedenle süreç bağlamında değerlendirebileceğimiz bu sistematik çalışmanın bel kemiğini ise yaratıcılık oluşturmaktadır.” diyerek yaratıcılığa verdikleri önemin altını çizmiştir.
Kuramsal bilgi ile uygulamanın birarada sunulduğu Reklam Kampanyası kitabının gerek Reklamcılık akademisyenleri ve öğrencileri gerekse de sektör profesyonelleri için yol gösterici, başucu kitaplarından birisi olacağına şüphe bulunmamaktadır.