İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Yeşil Reklamcılık Bağlamında Markaların Yaptığı Son Kampanyalar


Günümüzde pazarlama dünyasının en popüler konularının başında sürdürülebilirlik iletişimi ve bu bağlamda yeşil reklamcılık gelmektedir. Markaların her gün yeni bir yeşil reklamla çıkması konunun popülerliğinin devam edeceğini de göstermektedir.


Sürdürülebilirlik iletişimi ve yeşil reklamcılık bağlamında markaların son yapmış olduğu kampanyalar içinden şunlar ön plana çıkmaktadır;
 
The Revival’ın Kampanyası
The Revival, tekstil atığı sorunlarına küresel ölçekte çözümler üretmeye kendini adamış, toplum merkezli sürdürülebilir bir tasarım sivil toplum kuruluşu. Gana merkezli bu oluşum, eğitim, farkındalık, sanat ve istihdamı faaliyetlerine uyumlu bir şekilde entegre ediyor. The Revival, topluluk odaklı tasarım, ileri dönüşüm ve tekstil atıklarıyla ilgili girişimlerle ekonomik, sosyal ve çevresel sürdürülebilirliği teşvik etmeyi hedefliyor. Yenilikçi ileri dönüşüm ve geri dönüşüm projeleri sayesinde, 1 milyondan fazla giysinin çöplüklere ve okyanuslara karışması önlenirken, tekstil atıklarının yakılmasının yol açtığı hava kirliliği de azaltılıyor. The Revival, ücretsiz çevrim içi kurslar ve dersler aracılığıyla dünya genelinde yaklaşık 2.000 kişiye ulaşarak farkındalık yaratıyor. Gelecekte, atık olarak görülen 20 milyon giysinin bertaraf edilmek yerine yeniden değerlendirildiği, Afrika’da bir ileri dönüşüm merkezinin hayata geçirildiği ve mevzuat düzenlemeleriyle aşırı üretimin önüne geçildiği bir vizyon hedefleniyor.
 
Bolt Kampanyası
Taksi, scooter, bisiklet ve araç kiralama gibi hizmetleri tek bir platformda sunan Bolt, “Şehirleri bireysel araçların hakimiyetine bırakmamalıyız” anlayışıyla hareket ederek, hurdaya ayrılmış otomobil parçalarından üretilen sokak mobilyalarını tanıtıyor. Living Vroom adı verilen bu oturma grubu, güçlü bir mesaj veriyor. Tamamı İsveç ve Norveç’teki araç hurdalıklarından toplanan atık malzemelerle tasarlanan Living Vroom, hem bir ileri dönüşüm projesi hem de refah seviyesi yüksek bu ülkelerde dahi hurda araç miktarının ne kadar fazla olduğunu gözler önüne seren sürdürülebilirlik odaklı bir girişim. İsveç ve Norveç’te çürümeye terk edilmiş – üstelik çoğu yeni – araçlardan alınan koltuk derileri, konsollar ve patlamış hava yastıkları gibi parçaların bütüncül bir şekilde birleştirilmesiyle oluşturulan bu mobilya koleksiyonu, İsveç merkezli Interesting Times Gang tasarım stüdyosunun imzasını taşıyor.
Bir lounge sandalyesi, bir puf, bir bank ve iki güneş enerjili lambadan oluşan oturma grubu, büyük oranda patlamış hava yastıklarından elde edilen polyester ve cam fiber malzemelerin 3D yazıcılarla yeniden şekillendirilmesiyle üretilmiş. Tasarım, Bolt’un dikkat çekici kurumsal yeşiliyle renklendirilerek son halini almış.
 
FREITAG Kampanyası
İkinci bir yaşamı hak eden geri dönüştürülebilir malzemeler arayanlar için, karayolu trafiği adeta bir hammadde kaynağı niteliğinde. Bunun en yeni örnekleri ise FREITAG çanta koleksiyonuna katılan iki yeni modelde ortaya konmuş. Her iki çanta da, bir zamanlar otomobillerde kullanılan ancak kazasız bir şekilde atıl durumda kalan eski hava yastıklarından üretilmiş. Avrupa yollarında uzun süreli kullanımla esneklik kazanan emniyet kemerleri de çantaların saplarında yeniden hayat bulmuş. Böylece, hava yastıkları ve kayışlar, hafif ama dayanıklı çantalar olarak yeni bir amaca hizmet ediyor.