İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi

Halkla İlişkiler Ve Tanıtım







 Bölüm Başkanının Mesajı





 
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜM BAŞKANININ MESAJI

Merhaba Sevgili Gençler

Bölümümüze ve iletişimin hayatın, her şeyin merkezinde olduğu bir çağa hoş geldiniz. 

Sizden bir ricam var. Lütfen şimdi elinizdeki akıllı telefonlara, masanızdaki bilgisayarlara bir bakın. Bir dokunuşla arkadaşınıza, sosyal medya hesaplarına, internet sitelerine, markalara, şirketlere, siyasetçilere, ünlülere, kurumlara, sivil toplum örgütlerine ve daha pek çok şeye ulaşabiliyorsunuz. Öyle değil mi? Ve onlar da size ulaşabiliyorlar. Kimi kendisini, markasını, partisini, şirketini veya kurumunu tanıtmak, daha bilinir daha talep edilir hale getirmek istiyor; kimi amacına giden yolda yüksek etki elde etmek istiyor, kimi sorunların çözümü bende diyor. Tüm bunlar gerçekleşirken rekabet de kaçınılmaz olarak günbegün artıyor. Öte yandan televizyon, gazete, radyo, dergi, açık hava ve benzeri iletişim mecraları hala etkin ve internet ortamının dışından bizi kuşatmaya devam ediyor. Bu da; iletişimin her şeyin merkezinde olduğu, odak noktasında bizim olduğumuz, iletişim ile kuşatıldığımız bir çağda yaşadığımız anlamına geliyor.

Bu ortamda; ulaştığımız kişilerden, resmi ve özel kurumlara, partilere, birçok sivil toplum örgütüne kadar pek çok unsurun, hemen her şeyin; benzerleri arasından sıyrılması, farklılaşması ve konumlanmasının, sonuçta “bir dokunuş mesafesi”ne gelmesinin ve bir çırpıda akla gelmesinin/getirilmesinin yolu aslında bir iletişim tasarımı ve stratejisinden,  bir iletişim yönetiminden geçiyor. İşte halkla ilişkiler de bu noktada modern dünyadaki iletişim yönetiminin adı olarak karşımıza çıkıyor.

İster yerel, ister bölgesel veya ulusal, ister küresel düzeyde olsun yukarıda bahsi geçen unsurların tutundurulması, markalaşması, uzun vadede kalıcı bir imaj ve itibarlı bir kimlik kazanması ise halkla ilişkiler çalışmalarının stratejik düzeydeki diğer boyutlardır. Tabii bunların, bütün bu gelişmelerin, olumlu veya olumsuz, tartışılacak çok yönü var. Fakat hakikat şu ki; iletişim gerek toplum ve onu oluşturan bireyler, gerek kurumlar için adeta oksijene dönüşmüştür artık. Bu, şu anda evrensel bir gerçekliktir.

İyi haber…

Öyle bir çağdayız ki günümüzde herkesin profesyonel açıdan, pek çok düzeyde iletişime ve iletişim profesyonellerine ihtiyacı bulunuyor. Bu da sosyal bilimler alanında bir tercih yapacaksanız halkla ilişkiler ve tanıtım bölümlerinin önünün açık olduğu anlamına geliyor. Üstelik reklamcılıkla ilgili de bölümümüzde pek çok ders bulunuyor; zira halkla ilişkilerin pazarlama iletişimi yönü reklamcılığı da kapsıyor. Bu bağlamda, halkla ilişkiler ve tanıtım bölümünün imkânları geniş. Örneğin resmi ve özel pek çok kurumun kurumsal iletişim, marka, medya ilişkileri, pazarlama, pazarlama iletişimi ve benzeri departmanlarının ilgili pozisyonlarında çalışma imkânı olduğu gibi; bu departmanlara profesyonel iletişim uygulama ve etkinlikleri, kampanyaları, rekabetçi iletişim stratejileri ve benzeri unsurlar açısından destek veren ajanslar sisteminde de çalışmanız mümkün. Hatta ileride bulunduğunuz konumlardan masanın diğer tarafındaki ajans veya kurumsal tarafa, başka konumlara geçmek gibi seçenekleriniz de olabilir. Bu ileride yine bir açılım ihtimali, kariyer fırsatı demek oluyor.

Biz de bu doğrultuda bölüm olarak mezunlarımızın kurum ve kuruluşların tüm paydaşları ve hedef kitleleri ile doğru ve etkin iletişim kurabilmeleri için kampanyalar tasarlayıp uygulayabilen, stratejiler geliştirebilen, iletişim faaliyetlerini üstlendikleri kurumun iletişim dilini oluşturabilen, hedef kitle ile iletişimini doğru bir şekilde konumlandırabilen, analitik düşünme becerisi gelişmiş, sorunları hızlı ve akılcı biçimde çözebilen bireyler olmalarını hedefliyoruz.  Öğrencilerimize bu becerilerini geliştirmek için teorik derslerin yanı sıra uygulamalı derslerde kampanyalar yoluyla öğrendiklerini uygulama fırsatı sunarken; kampanyaları için fotoğraflar ve kısa filmler çekmelerini, reklamlar tasarlamalarını, içerik üretmelerini sağlıyoruz.  

Konuşacak çok şey var daha, ama sözün özü bu. Yeni bir çağdayız. İletişim hayatın merkezinde; herkes için oksijen değerinde. Kişilerden, resmi ve özel sektörden birçok kuruma, sivil toplum örgütüne kadar herkesin ihtiyaç duyduğu iletişim yönetimi (halkla ilişkiler) profesyoneli, pazarlama iletişimi yöneticisi olmak böyle bir ortamda size açılım kazandırmaz mı?

Şimdi…

Çeşitli sektörlerden, ulusal ve küresel düzeyde markalardan önemli profesyonellerin katıldığı konferanslar, projeler, atölye çalışmaları, sertifikalı eğitimler ve müfredatın yanında kişisel gelişim yönlerinizi destekleyen, sürekli daha iyisini hedefleyen bir eğitim anlayışıyla bölümümüz sizi bekliyor.

Yolculuğa hazır mısınız?..
 
Doç. Dr. Sarp BAĞCAN
Bölüm Başkanı