Avrupa Komisyonu, Avrupa Yeşil Anlaşması'nın hedeflerine ulaşmak için 2050 yılına kadar ulaştırma sektöründeki sera gazlarını %90 oranında azaltma planlarını açıkladı.
Havacılık için amaç, fosil yakıtların yerini almaya "teknolojik olarak hazır" olduğunu düşünülen Sürdürülebilir Havacılık Yakıtlarını (SAF'ler) ana yakıt türü haline getirmektir. Yeni kural, havayollarını 2030 yılına kadar fosil yakıtları SAF'lerle karıştırmaya zorlayacak. Hava taşıyıcıları için ücretsiz emisyon izinleri 2026'dan sonra ortadan kalkacak ve kademeli olarak fosil yakıt vergisi getirilecek.
Havacılık endüstrisindeki değişiklikler uçak biletleri için daha yüksek fiyatlara yol açabilir. "Avrupa için Havayolları" endüstri grubu, "Birkaç piyasa temelli önlem altında CO2'nin tek taraflı ve çifte fiyatlandırılması ekonomik olarak ters etki yapacaktır" dedi.