Günümüz dünyasında global anlamda da sıkıntısı çekilen sürücü bulma sıkıntısı pandemi dönemiyle birlikte daha da arttı. Covid 19 öncesi bu durumun temel sebepleri güvenilir, çalışmayı isteyen ya da yetkin sürücü bulmak konusundaydı. Tabi ki buna sürücü vize başvurularına verilen yanıtın olumsuz ya da geç olumlu olması da eklenebilirdi. Günümüzde ise firmaların sürücü bulma sıkıntısı farklı bir boyuta ulaştı. Pandemi nedeniyle özellikle ilk aylarda karantina uygulamaları, sürücülerin temkinli davranmak istemesi gibi sıkıntılarına ek olarak konsoloslukların daha az çalışması veya tamamen kapatılması sonrası sürücü sıkıntısı konusunda zirveler yaşandı. Nitekim, Und verilerine göre pandeminin ilk aylarında karayoluyla yapılan ihracat düşüş göstermişti.
Ülkemiz ekonomisinde hem ihracat hem istihdam anlamında önemli yeri olan karayolu taşımacılığının gelecekte bu problemlerle daha sık karşılaşabilmesi de mümkün. Und gibi karayolu taşımacılığında önde gelen kuruluşlar da bu konuda çalışmalar sürdürüyor. Ancak söylenebilir ki mevcut koşullarda şoför olmak, ülke şartlarında iyi bir gelir ortalamasına rağmen, gençlere cazibeli gelmiyor. Gelecekte belki de ulaştırma alanında yeni teknolojilerle bu probleme kalıcı bir çözüm bulunacak bilinmez ama yakın dönemde bu problem için önemli adımlar atılması gerekiyor.