İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Uluslararası Ticaret ve Finansman (İngilizce)








 Türkiye'nin Ticarette Decacorn Başarısı




E-ticaret devi Trendyol, yeni bir fonlama turunda 1.5 milyar dolar toplayarak değerini 16.5 milyar dolara yükseltti. Trendyol bu değerlemenin ardından, değerinin 10 milyar doları aşmasıyla Türkiye’nin ilk decacornu olmayı başardı. 2010 yılında kurulup 30 milyondan fazla müşteriye hizmet veren ve günde 1 milyondan fazla paket teslim eden şirketin Trendyol Express, Trendyol Go, Trendyol Pay gibi ödeme ve taşıma sistemlerini kolaylaştıran uygulamaları da bulunuyor.

Trendyol'un kurucusu Demet Suzan Mutlu, yeni sermayeyle altyapı, teknoloji, lojistik ve Türk KOBİ'lerinin dijitalleşmesini hızlandırmaya yönelik yatırımlarına devam etmeyi ve istihdam oranını yükseltmeyi planlıyor. Mutlu, şirketin bu başarısının Türkiye’nin uluslararası alanda sektördeki konumunu güçlendireceğini açıklayarak tüm çalışanlarına ve müşterilerine teşekkür etti. General Atlantic EMEA Genel Müdürü ve Tüketici Başkanı Melis Kahya Akar da haberin ardından yaptığı açıklamada, Trendyol'un pazar modelinin Türkiye'de ve uluslararası alanda tüketicilere kolaylık  getirdiğini söyledi.

Trendyol Yönetim Kurulu Başkanı Evren Üçok ise genç nüfusu, dünya standartlarındaki insan kaynağı ve EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) Bölgesi'ndeki stratejik konumu ile Türkiye’nin yüksek bir büyüme potansiyeli olduğunu vurguladı. Üçok açıklamasının devamında EMEA'nın e-ticaretteki lideri olma yolunda, Türkiye'deki güçlü ekiplerinden, teknoloji ve e-ticaretteki uzmanlıklarından, ülkenin ve iş ortaklarının kaliteli üretim kapasitesinden, pazarlama becerilerinden ve lojistik alanındaki deneyimlerinden güç alacaklarını belirtti.

JPMorgan tarafından hazırlanan rapora göre, 2020 yılı itibarıyla Türk nüfusunun internetten alışveriş yapma oranı %67'yi buldu. Bu durum, e-ticaret şirketlerini geleceğin öncüsü konumuna getirebilir.