Yapmamız gerekenlere zaman ayıramazken önemsiz işler için fazlasıyla zamanımızı harcayabiliyoruz. Bu durum okul ve iş hayatı için büyük sorun oluşturmaktadır. Önceliklerimizi belirlemek için doğru bir zaman yönetimi tekniği bulmak gün içinde fazlasıyla işimize yarayabilir.
Eisenhower Matrisi de, zamanı nasıl verimli yöneteceğimiz konusunda işimize yarayacak en sade modellerden biridir. ABD eski başkanı Dwight D. Eisenhower’ın geliştirdiği bu matris, bir koordinat sistemini “acil – acil değil” ve önemli – “önemli değil” olmak üzere 4 çeyreğe bölerek, yapılması gereken işlerin bu şekilde kategorilendirilip buna göre önceliklendirilmesine dayanır. Aşağıdaki gibi özetlenebilir:
1. Acil ve önemli (Krizler) – Eğer bir iş bu kategoride ise hemen yapılmalı
2. Acil değil ve önemli – Eğer bir iş bu kategoride ise ne zaman yapılacağına karar verilmeli
3. Acil ama önemsiz – Eğer bir iş bu kategoride ise, yapabilecek başka biri varsa ona devredilmeli
4. Acil değil ve önemsiz – Eğer bir iş bu kategoride ise, daha sonra yapılmalı
Özetle, zamanı iyi yönetemeyenler için işleri sıralayıp önem sırasına sokarken, bu matrisden faydalanmak işe yarabilir.
Kaynakça
https://ceotudent.com/etkili-zaman-yonetimi-eisenhower-matrisi
https://luxafor.com/the-eisenhower-matrix/
Arş. Gör. Merve Tosun