İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Halkla İlişkiler ve Tanıtım








 Neden İGÜ Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümünü Seçmeliyim?


Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, iletişim araçlarının çeşitlendiği günümüzde iletişim uygulamalarını bir bütün olarak planlayabilen, stratejik düşünebilen, güvenli iletişim bağları kurabilen ve yönetebilen iletişim uzmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek üzere bölüm öğrencilere hem paydaşlar hem de kurumlar açısından faydalı olacak bilgi, beceri ve etik ilkeler kazandırmaktadır. Kurumsal firmaların sayısının arttığı bu dönemde bölüm, “kurumsal iletişime” odaklanarak iletişim alanında profesyoneller yetiştirmektedir.


Neden İGÜ Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümünü Seçmeliyim?

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, iletişim araçlarının çeşitlendiği günümüzde iletişim uygulamalarını bir bütün olarak planlayabilen, stratejik düşünebilen, güvenli iletişim bağları kurabilen ve yönetebilen iletişim uzmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek üzere bölüm öğrencilere hem paydaşlar hem de kurumlar açısından faydalı olacak bilgi, beceri ve etik ilkeler kazandırmaktadır. Kurumsal firmaların sayısının arttığı bu dönemde bölüm, “kurumsal iletişime” odaklanarak iletişim alanında profesyoneller yetiştirmektedir.
  • Alanında uzman, hem teorik hem de uygulama altyapısına sahip akademik kadro.
  • Halkla ilişkiler uygulayıcısının kurum ve paydaşlar arasında kurulan etkileşim sürecinde denge görevi üstlenmesi gereğini ön plana çıkaran bir anlayış.
  • Öğrencilere hem paydaşlar hem de kurumlar açısından faydalı olacak bilgi, beceri ve etik ilkeler kazandırma.
  • Kurumsal firmaların sayısının arttığı bu dönemde “kurumsal iletişim” odaklılık.
  • Meslek mensubu değil, mesleğe yatkın iletişim profesyonelleri ve yöneticileri yetiştirme
Bölümde Hangi Dersleri Alırım?

1. YIL
  • İletişime Giriş,
  • İletişim Bilimlerinde İstatistik,
  • Hukuka Giriş,
  • Bilimsel Araştırma Yöntemleri,
  • Felsefeye Giriş,
  • Türk Dili I,
  • Yabancı Dil I (İng.),
  • Yabancı Dil I,
  • İktisada Giriş I,
  • Reklamcılığa Giriş,
  • Halkla İlişkilere Giriş,
  • Siyaset Bilimine Giriş,
  • Sosyolojiye Giriş,
  • Türk Dili II,
  • Yabancı Dil II (İNG.)
2. YIL
  • Atatürk İlk. ve İnk. Tarihi I,
  • Sürdürülebilirliğe Giriş,
  • Kurumsal İletişim,
  • Kriz İletişimi,
  • Kurumsal İletişimde Yazarlık,
  • Kültürlerarası İletişim,
  • Mesleki İngilizce I,
  • Atatürk İlk. ve İnk. Tarihi II,
  • Kişiler Arası İletişim,
  • Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar,
  • Yeni Medya,
  • Akademik Başarı ve Sosyal Yaşam Becerileri,
  • İletişim Kuramları,
  • Mesleki İngilizce II
3. YIL
  • Kurumsal Kimlik ve Marka Yönetimi,
  • Siyasal İletişim,
  • Yaratıcı Reklam Stratejileri,
  • Uluslararası Pazarlama
4. YIL:
  • Reklam Kampanyaları,
  • Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etkinlik Yönetimi,
  • Bütünleşik Pazarlama İletişimi,
  • İletişim Etiği
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü müfredatı ve fakülte seçmeli ders havuzu için tıklayınız.  

Kariyer Olanakları Nelerdir?

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nden mezun olarak iletişim uzmanı unvanını kazanan öğrenciler öncelikli olarak kurumsal firmaların kurumsal iletişim departmanlarında, halkla ilişkiler şirketlerinde ve reklam ajanslarında çalışmaktadır. Mezunlarımız, çeşitli sektörlerdeki kurum ve kuruluşların kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarında, medya kuruluşlarında, sivil toplum kuruluşları vb. kurumlarda iletişim uzmanı, pazarlama iletişimi uzmanı, reklamcı, yaratıcı yazar, iletişim danışmanı, iletişim profesyoneli olarak kariyer imkanına sahiptir. Yüksek lisans programlarına devam eden mezunlarımız akademik kariyer de yapabilmektedir.

Nerelerde İş Bulabilirim?

Halkla ilişkiler ve tanıtım sektörünün her alanında iş olanağı bulunmaktadır. Eğitimler, akademi, toplum gündemi, iletişim sektörü ve iş dünyası gündemiyle örtüşen stratejik bir bütünlüğe sahip olarak tasarlanmıştır. Bölüm mezunları özel sektörde ve kamu sektöründe, bakanlıklarda, genel müdürlüklerde, bölge müdürlüklerinde, yerel yönetimlerde, sivil toplum örgütlerinde, medyada, uluslararası kuruluşların halkla ilişkiler, tanıtım basınla ilişkiler ve medya planlamaları bölümlerinde çalışabilir. Ayrıca profesyonel halkla ilişkiler ve tanıtım ajanslarında uzman olarak çalışabilir.


Erasmus+ Kapsamında Hangi Ülkelere Gidebilirim?
  • Belçika
  • Bulgaristan
  • Macaristan
  • Litvanya
  • Portekiz
  • Romanya
  • Polonya