Günümüzde otomobil kullanımında yaygınlaşan elektrikli araçların yakın zamanda nakliye sektörüne de girmesi bekleniyor. Bu konuda bilinen en yakın çalışmalardan biri Tesla şirketinin Tesla Semi adlı aracı olmuştur. Tesla Semi aracının birden fazla versiyonunun çıkması beklenirken bu versitonların 300 ile 500 mil arasında menzili olacağı ifade edilmiştir. Bu bakımdan elektrikli araçların uzun mesafelerde batarya probleminin nasıl çözüleceği konusu da bir soru işareti olmuş durumda. Tesla şirketinin projesinde de oluşturulacak mega istasyonlar ile 1 saatte 1000 kilowatt ile şarj dolumu mümkün olabileceği belirtilmiştir. Tabii bu durumda da yine problemli senaryolar söz konusudur. İstasyonlarda bekleme süresinin 1 saat gibi olması durumunda burada yakıt ikmali için kuyruk oluşması mümkün hale gelecektir. Bu bakımdan başlangıçta elektrikli araçların daha çok kısa mesafelerde kullanılması tercih edilebilir.
Türkiye'de elektrikli TIR'larla ilgili gelişmeleri en yakından takip eden İTÜ ve Borusan Lojistik, bu sektördeki eksiklikleri gidermek ve elektrikli araçların gelecekte yaygınlaşmasını sağlamak için gerekli adımları atmışlardır. Örneğin elektrikli araç platformu projesi ile Türkiye'de elektrikli araçların filolara yavaş yavaş entegre edilmesini amaçlamaktadırlar. Yine de burada belirtilen problem uzun mesafeli taşımalara bu araçların nasıl entegre edileceği ile ilgili. Buna göre Borusan lojistik Ar-ge Genel müdür yardımcısı Anıl GÜL başalrda, elektrikli araçların lokal taşımalar için kullanılmasının mümkün olduğunu inbound lojistik aşamasında da tercih edilebileceğini bir röportajında ifade etmiştir.