İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Önerileriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler





 IGÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümünden Lisansüstü Başvuru Süreçlerine Rehberlik Semineri


İstanbul Gelişim Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü tarafından, bölüm mezunları ve son sınıf öğrencilerine yönelik olarak “Lisansüstü Başvuru Süreçlerine Yönelik Rehberlik Semineri” düzenlendi.


İstanbul Gelişim Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, lisans son sınıf öğrencileri ve mezunlara yönelik olarak önemli bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. “Lisansüstü Başvuru Süreçlerine Yönelik Rehberlik Semineri” başlıklı etkinlik, yüksek lisans başvurusu yapmayı planlayan öğrencilere yol göstermeyi hedeflemiştir.  Etkinlikte, Türkiye’de ve yurtdışında lisansüstü eğitime başvuru süreçlerine ilişkin temel bilgiler katılımcılarla paylaşıldı. İstanbul Gelişim Üniversitesi’nin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans programının tanıtımının da yapıldığı seminerde, yüksek lisans başvurularında izlenmesi gereken adımlar kapsamlı biçimde ele alındı.


 
ALES ve Yabancı Dil Sınavlarına Dair Bilgilendirme
 
Seminerde, yüksek lisans başvurularında Türkiye’de zorunlu olan ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) hakkında detaylı bilgiler verildi. ALES’in senede üç kez yapıldığı, puan türlerinin (Sayısal, Sözel, Eşit Ağırlık) başvurulan programın niteliğine göre değiştiği ve puanların 5 yıl süreyle geçerli olduğu belirtildi. Katılımcılara, sınav formatı, soru dağılımı ve sınav stratejileri hakkında önerilerde bulunuldu.
 
Ayrıca, YÖKDİL ve YDS gibi Türkiye’de geçerli olan yabancı dil sınavlarına ilişkin bilgiler sunuldu. Bu sınavların geçerlilik süresi, başvuru puan eşikleri, akademik kullanım alanları ve hazırlanma kaynakları üzerine bilgiler paylaşıldı. Bunun yanında, yurtdışında başvuru yapacak öğrenciler için TOEFL ve IELTS gibi uluslararası geçerliliğe sahip sınavlar da tanıtıldı; bu sınavlara hazırlanma yöntemleri, puan eşdeğerlikleri ve kabul oranları üzerine açıklamalar yapıldı.
 
Yüksek Lisans Başvuru Süreçleri
 
Etkinliğin ikinci bölümünde, Türkiye’deki üniversitelere yüksek lisans başvuru süreçleri ele alındı. Her üniversitenin başvuru takviminin farklı olduğu; YÖK Lisansüstü Eğitim Yönetmeliği’ne bağlı olarak başvuruların genellikle yaz ve kış dönemlerinde ilan edildiği aktarıldı. Başvuru belgeleri arasında lisans not dökümü (transkript), ALES ve yabancı dil puanı, motivasyon mektubu ve referans mektuplarının yer aldığı; bu belgelerin dikkatle ve akademik nitelikte hazırlanmasının önemli olduğu vurgulandı.
 
Yurtdışında lisansüstü eğitim düşünen katılımcılara ise özellikle başvuru stratejileri hakkında detaylı bilgiler verildi. Program araştırma yöntemleri, üniversitelerin resmi web siteleri üzerinden güncel başvuru koşullarına nasıl ulaşılacağı, akademik danışman bulma süreçleri, kişisel beyan mektubu (statement of purpose), özgeçmiş (CV), niyet mektubu ve burs başvurularına dair kapsamlı bir rehber sunuldu.
 
Üniversite Araştırma Platformları: QS ve THE
 
Etkinlikte ayrıca, öğrencilerin uluslararası üniversite sıralamaları ve akademik araştırmalar için yararlanabilecekleri kaynaklar da tanıtıldı. QS World University Rankings ve Times Higher Education (THE) gibi saygın sıralama platformlarının nasıl kullanılacağı, bu sıralamaların kriterlerinin (akademik saygınlık, yayın etkisi, öğrenci–öğretim üyesi oranı, uluslararasılaşma gibi) nasıl değerlendirildiği açıklandı.
 
Bu platformlar aracılığıyla hangi üniversitelerin belirli alanlarda öne çıktığının, burs olanaklarının ve araştırma imkanlarının da görülebileceği belirtildi. Katılımcılara, bu sıralamaların yalnızca genel başarıyı değil, aynı zamanda disiplin bazlı sıralamaları da içerdiği hatırlatıldı.

 
Öğrencilerin Geleceğe Yönelik Planlamalarına Katkı
 
Seminer, öğrencilerin akademik hedeflerine bilinçli bir şekilde ulaşmaları için gerekli bilgileri edinmelerini ve kendi başvuru takvimlerini oluşturmalarını teşvik etmeyi amaçladı. Sunumun ardından gerçekleştirilen soru-cevap oturumunda, öğrenciler bireysel sorularını paylaşarak başvuru sürecine dair merak ettikleri konulara doğrudan yanıt alma fırsatı buldu.
 
Sunum ve soru-cevap formatında gerçekleştirilen etkinlikte öğrenciler, akademik hedeflerine uygun şekilde nasıl bir planlama yapabileceklerini öğrenme fırsatı buldu. Bu sayede, lisansüstü başvuru süreçlerine zamanında ve bilinçli şekilde hazırlanmaları amaçlandı.