İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik








 Yöneticiler için Başarılı Küreselleşmenin Sırları


Küresel çapta üretim yapan tüm işletmeler yeni pazarlara girerken zorluklar yaşar. Bu işletmelerin yöneticilerinden başarılı olanların ortak başarı sırları ve tavsiyeleri her daim aynı başlıkları işaret eder. Nedir bu başarıya ulaştıran ortak aksiyonlar?


Öncelikle her ilişkinin başarılı ve sağlıklı yürütülmesinin başat aktörü olan etkili iletişim küresel başarının da önde gelen gerekliliklerindendir. Kültürlerarası bir yetenek gereksinimini barındırır ve bu yetenek yöneticilerin esneklik, empati, saygı ve hoşgörü sahibi olmaları ile geliştirilebilir.

Küresel arenada başarılı olmanın ikinci sırrı ise müşteriyi tanımaktır. Yönetici, işletmesinin ürünlerinin uluslararası müşterisinin ihtiyacının karşılayıp karşılamadığını belirlemelidir. İhtiyaçları tespit edip, ürünlerine bu ihtiyaçlara cevap veren esneklikleri kazandırmalı ve böylelikle yeni müşterilerini onların ihtiyaçlarına duyarlı olduğu konusunda ikna etmelidir. Devamında küresel farkındalığı’nı artırıp ürünlerinin tasarım ve üretimini küresel pazarlara entegre edecek adımlar atmalıdır.

Ürünler her ne kadar küresel ihtiyaçlara, zevklere ve duyarlılıklara yönelik yeniden revize edilse de işletmenin satış başarısı yakalayabilmesi için öncelikle müşterinin üründen haberinin olması gerekir. Bu başarı yakalayabilmenin yolu, ürünün etkili şekilde pazarlanmasından geçer.

Son olarak, tüm bu aksiyonların temelinde yatan anahtar ve diğer bir başarı sırrı küresel pazarları gözlemlemektir. Küresel arenada başarılı olmak isteyen yöneticiler siyasi, yasal ve sosyal-ekonomik değişimleri gözlemlemeli ve geç kalmadan bu değişimlere ayak uyduracak stratejiler belirlemelidir.
 
Kaynakça

John J. Wild, K. L. (2017). Uluslararası İşletmecilik: Küreselleşmenin Zorlukları (8.Baskıdan Çeviri). (Çev. Arı G.S.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
 
Merve Tosun
Araştırma Görevlisi
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Bölümü