İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Yeni Medya ve İletişim








 Mobilin Durumu 2021 Raporu Yayımlandı


San Fransisco merkezli mobil veri ve analiz platformu App Annie, Mobilin Durumu 2021 (The State of Mobile) raporunu yayımladı.


Markaların ve yayıncıların mobil cihazlarda başarılı deneyimler oluşturmasına imkan veren mobil veri ve analiz şirketi App Annie, 13 Ocak 2021 tarihli Mobilin Durumu 2021 raporunu yayınladı. Rapor mobil cihazların sektörler ve küresel ekonomi genelindeki genişleyen etkisine ilişkin bilgiler sunuyor. COVID-19'un yaşam tarzlarını kısıtlamasına rağmen tüketicilerin mobil cihazlarını iletişim kurmak, çalışmak, öğrenmek, oynamak ve kaçmak için kullanmaları 2020’de mobil cihazların benimsenmesini hızlandırdı. Tüketiciler 2020'de mobil uygulamalara 2019'dan% 20 artışla 143 milyar dolar harcadı. Çin, ABD, Japonya, Güney Kore ve İngiltere en çok harcama yapılan başlıca pazarları oluşturuyor.

Raporda yer alan bulgular şöyle:

Mobil cihazlarda harcanan süre arttı: 2019'a göre sırasıyla% 20 ve% 25 artışla 3.5 trilyon saate ulaşan, ortalama 4,2 saat Android'de harcandı.
Mobil oyun rakipsiz olmaya devam ediyor: Bu sektör, 2021'de tüketici harcamasında 120 milyar doları aşma yolunda ilerliyor ve bu da genel oyun pazarının 1,5 kat artacağı anlamına geliyor.
Nesillere göre harcanan zaman: Mobile erişimi olan tüm nesillerde kullanımın arttığı görülüyor. ABD'de Z Kuşağı, Y Kuşağı ve X / Bebek Patlaması Kuşağı en çok kullandıkları uygulamalarında kullanıcı başına yıllık% 16,% 18 ve% 30 daha fazla zaman harcadı.
Sosyal ağ uygulamaları ön plana çıkıyor: Kullanıcı başına harcanan süre, yıldan yıla %325'e kadar arttı. Tüketiciler hem bağlantıda kalmak hem de eğlenmek istiyor. TikTok, 2021'de aylık 1,2 milyar aktif kullanıcıya ulaşma yolunda ilerliyor.
Mobil, reklam sektörünü besliyor: 2020'de reklam harcaması 2019'a göre% 26 artarak 240 milyar dolara çıktı.
Mobilin finansmanı güçlü kaldı: 2019'a göre% 27 artışla mobil şirketlere 73 milyar dolar yatırım yapıldı.
 
Türkiye’ye ilişkin öne çıkan veriler ise şöyle:

Türkiye’de 2019’da mobil uygulamalarda günde ortalama 3,4 saat olarak geçirilen süre 2020’de 4 saate yükseldi. Geçirilen süreye göre (Android cihazları kapsıyor) 2019’da 6. sırada olan Türkiye, günlük ortalama süre artmasına rağmen 2020’de Endonezya, Brezilya, Hindistan, Meksika, Arjantin ve Güney Kore’den sonra 7. sıraya düştü.
 
Türkiye’de en popüler platform olma özelliği devam etse de Instagram’da kullanıcıların geçirdiği sürede 2020’de bir miktar düşüşle ayda ortalama 19,7 saat oldu. WhatsApp 15 saat ile ikinci, Facebook 13.1 saat ile dördüncü sıradayken, TikTok bir yıl içerisinde yıl içinde aylık ortalama kullanımını 7 saatten 14 saate yükselterek Türkiye’de üçüncü sıraya yerleşti. Twitter, aylık ortalama 7,8 saatlik kullanım süresiyle beşinci sırada bulunuyor. EBA, Telegram ve TikTok en çok indirilen iletişim amaçlı uygulamalar.

Türkiye’de mobil video uygulamalarında YouTube ve YouTube Go en çok artış kaydedenler. İndirme sayılarına bakıldığında Türkiye’de lider olan Netflix’in arkasından MX Player ve Twitch geliyor.

Türkiye’de aylık aktif kullanıcı sayısı en yüksek mobil uygulamalar sırasıyla: WhatsApp, Instagram, Facebook, Facebook Messenger, Twitter

Türkiye’de en çok indirilen mobil uygulamalar sırasıyla: TikTok, WhatsApp, HES, Trendyol, Instagram
Türkiye’de en çok gelir elde eden mobil uygulamalar sırasıyla: Azar, TikTok, BIGO LIVE, LivU, Live Chat

Kaynak: https://www.appannie.com/en/go/state-of-mobile-2021/