İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
02 Mart 2023 Perşembe
Çocukların kaygılarını azaltmak için önce yetişkinlerin kendilerini iyileştirmesi gerek
Türkiye’yi derinden sarsan deprem felaketi psikolojik olarak herkesi etkiledi. Sadece depremi yaşayanlarda değil, yaşamayanlarda da travmalar oluştu. Yetişkinlerin bile yönetmekte zorlandığı bu süreçte en çok etkilenen ve deprem faktörünü algılamaya çalışanlar çocuklar oldu. Uzman Klinik Psikolog Öğr. Gör. Selin Kalabaş, çocukların kaygılarını azaltmak için öncelikle yetişkinlerin kendilerini iyileştirmesi gerektiğini belirtti.
Merkez üssü Kahramanmaraş olan, 11 ilde büyük yıkıma neden olan deprem felaketi sonrası Türkiye yaralarını sarmaya çalışıyor. Birçok çocuk ilk defa depremi yaşadı ya da deprem kavramını duyarak medya üzerinde görüntülerle karşılaştı. Çocukların depremi anlamasının yetişkinlerden farklı olduğunu ifade eden İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü’nden Uzman Klinik Psikolog Öğr. Gör. Selin Kalabaş, “Çocukların kaygılarını azaltmak için belirsizliğin ortadan kaldırılması gerekir. Olayları anlamlandırmaları için, yaşlarına uygun açıklamalar yapılmalıdır.” dedi.
"OYUN VE RESİM YARDIMI İLE DEPREM KONUSU ANLATILABİLİR"
Okul öncesi dönemde çocuklar “neden” sorularına sıklıkla başvuruyor. Bu yaşlardaki çocukların sorularına kısa ve net cevaplar vermek oldukça önem teşkil ederken, anlamayıp tekrar soru sorduklarında da sorularına yaşlarına uygun bir biçimde cevap verilmesi gerekiyor. Çocukların sorularında farklılıklar görülse de deprem kavramıyla karşılaşan çocuğun “güvende miyim?” sorusuna cevap aradığını belirten Uzman Klinik Psikolog Öğr. Gör. Selin Kalabaş, “Öncelikle, çocukların kaygılarını azaltmak için yetişkinlerin kendilerini iyileştirmesi gerekiyor. Okul öncesi dönemde kalıcılık ve süreklilik kavramı henüz tam gelişmediğinden yıkılan evlerin eski haline döneceğini ya da ölenlerin tekrar canlanacağını düşünebilirler. Bu dönemde özellikle sorulan soruları somutlaştırarak cevap verilmesi önemlidir. Oyun ve resim yardımı ile deprem konusu anlatılabilir.” dedi.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Kurumsal Açık Erişim Arşivi (DSpace@Gelisim), TÜBİTAK bünyesinde hazırlanan Türkiye Akademik Arşivi “Harman” sisteminde yükselişine devam ediyor. Ekim 2024 itibarıyla Türkiye kurumsal açık ...
İİSBF Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü tarafından düzenlenen Televizyon Programcılığında Prodüksiyon Süreçleri isimli söyleşi, 14 Kasım Perşembe günü saat 11.30'da K Blok Firnas Oditoryum'da gerçekleşecektir. ...
Uluslararası hakemli bir dergi olan İGÜSBD yılda iki kez yayınlanmaktadır. Dergimiz, ULAKBİM TR Dizin tarafından 2015 yılından itibaren dizinlenmektedir.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Enformatik Enstitüsü tarafından 2009 yılında kurulan University Ranking by Academic Performance Laboratuvarı (URAP) tarafından hazırlanan ve akademik performansı en yüksek ...
İstanbul Gelişim Üniversitesi tarafından 9’uncusu düzenlenen Uluslararası Orta Doğu Sempozyumu, bu yıl “Orta Doğu’da Yeni Jeopolitik Kırılmalar ve Egemenlik Sorunları” başlığıyla gerçekleşti. Orta Doğu coğrafyasından ...
Sınav sonuçlarının ardından ilk tercih sonuçlarında istediği bölüme yerleşemeyen öğrenciler, ek tercihlerle yeniden şans arıyor. Uzman Psikolojik Danışman Elif Ünal, ek tercih yapacak öğrencilere süreci ...