İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Bölüm başkan yardımcısı uluslararası konferansa katıldı


Reklamcılık Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu “2. International Conference on Communication in New World”e katıldı.


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi (İİSBF) Reklamcılık Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu, 2-4 Ekim 2020 tarihleri arasında Ankara’da ikincisi gerçekleştirilen “International Conference on Communication in New World”e katıldı.
 
“Yeni Medyada Küresel Eşitsizlik Ortamında Tüketim Yönünde Gençlik ve Popüler Kültür” isimli bildirisi ile Sucu, yeni medyada popüler kültürün gençlere yönelik nasıl oluştuğu ve onlara nasıl aşılandığı ve tüketim edinimlerinde küresel eşitsizliklerin tartışılmasını amaçladı. Bu bildirinin amacı doğrultusunda Sucu, konuyla ilgili yeni medyada bu yönde oluşan edinimlere yönelik örnekleri inceledi.
 
Yeni medya platformlarında küresel düzen içinde ürün ve hizmet paylaşımında popüler kültür hegemonyası göze çarpmaktadır. Tüketim ediniminde popüler kültür bazında tüketim, özellikle gençlik tarafından tüketilmektedir. Bu yönde, tüketime dayalı toplumsal bir yapının oluşmasında yeni medya platformları aktif bir rol oynamaktadır. Yeni medyada tüketim artık yalnızca var olan ihtiyaçlar yönünde değil yeni ihtiyaçların yaratılması yönünde hız kesmeden gelişmeye devam etmektedir. Yeni medya aracılığıyla gençlik kendi kimliklerini; imajlar, tüketim nesneleri ve bunlar tarafından üretilen değerler üzerinden kurmaktadırlar. Bu yönde oluşan edinimlerde, içinde bulunduğumuz küresel şartlar önem taşımaktadır. Ancak popüler kültürün aşıladığı yeni tüketim edinimleri gençlik tarafından karşılanırken, tüketimin küresel eşitsizlikler dolayısıyla genç kitlede herkese eşit yönde tüketimin sağlanamamasına da sebep olmaktadır. Özellikle küresel boyutta popüler kültürün genç kesime dayattığı –mış gibi olmak edinimleri sosyo-ekonomik koşullardaki farklılıklardan dolayı herkesin markaların gerçek ürünlerine ya da markanın vaadi olan yaşam tarzlarına ulaşamamasına sebep olmaktadır.
 
 
Bildiriyi detaylı incelemek için tıklayınız.