İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Doç. Dr. Hüseyin Dikme ve Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu’dan Uluslararası Dergide Makale Yayını


Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Hüseyin Dikme ve Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu’nun “Balkan and Near Eastern Journal of Social Sciences” dergisinde makalesi yayımlandı.


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi (İİSBF) Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Hüseyin Dikme ve Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu’nun “Balkan and Near Eastern Journal of Social Sciences”da makalesi yayımlandı. “Giyim Modası Olgusu ve Moda Programlarında Yaşam Tarzı Sunumları (The Concept of Clothing Fashion and Lifestyle Presentations in Fashion Programs)” isimli makalelerinde Dikme ve Sucu, “moda” kavramını genel olarak literatür kapsamında inceledi. Bu makale kapsamından Dikme ve Sucu, moda programları üzerinden modanın yaşam tarzlarını yansıtmadaki genel duruşları üzerinden değerlendirdi.
 
Moda, birey ve toplumla oldukça yakından ilişkilidir. Birey olarak var olma ve belirli bir toplumsal gruba ait olma olguları modanın temel tetikleyici unsurlarından olarak görülmektedir. Postmodern kültürün egemenliğiyle birlikte giysi, kod ve stiller çekişmekte ve karmaşık olgusu ortaya çıkmaktadır. Bu dönem içerisinde oldukça geniş bir yelpazede çeşitli giyim malzemelerinden kumaşların, süslemelerin ve özellikle stilistlik tarzların oluşumu modern döneme göre sınırsız bir açıklık ve farklılık göstermektedir. Bu kültür içerisinde gençlik stilleri, özellikle kıyafetleri dans, müzik ve yaşam tarzıyla birleştirmekte ve sembolik olarak bir düzene bir başkalarının göstergesi konumuna gelmiştir.
 
Modern dönemde geleneklere, batıl inançlara ve dine dayalı düşünce sistemleri yıkılmakta ve bunun yerine akıl temelli, bilimsel gerçekleri baz alan yeni bir dünya görüşü oluşturularak insanlık için yeni ihtiyaçlar vadedilmiştir. Oluşan yeni düşünce sistemleriyle yıkılarak yaratılan çoğu olgu gibi toplumlarının giyim tarzlarında da sürekli değişimler gerçekleşmiştir. Postmodern dönemle birlikte modern dönemin sonuçları tartışılmaya, sorgulanmaya ve eleştirilmeye başlanarak giyim modası alanında da hızlı değişimler yaşanmaya başlanmıştır. Bu süreç içerisinde dünyada siyasal, ekonomik, düşünsel ve kültürel alanlarda önemli değişiklikler yaşanmaya başlanmıştır. Bu değişikliklerle birlikte dini ve etnik çıkışlar, protestolar, gençlik hareketleri çalışmaları moda olgusunda çok sayıda farklı biçimdeki tarzların ve alt kültürlerin ortaya çıkmasını sağlamıştır.
 
Yeni dönemle birlikte bölgesel yerel giyimler yeniden moda olmaya başlamış, ikinci el giysilerin satışları da başlamış ve hippi, retro, punk gibi yeni tarzlar oluşmaya başlamıştır. Bu giyim moda tarzlarının hepsi kişilerin kendini yeniden konumlandırmasını, kişilik bulmasını ve giyim tarzının vadettiği yaşam tarzını yaşatmaya yöneltmiştir. Bu yönde, giyim moda tarzları hâkim olan ekonomik, siyasi, kültürel değerler yöneliminde farklı bir estetik sergilemektedir.
 
Makaleyi detaylı incelemek için tıklayınız.