İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu ve mezun öğrenciden makale yayını


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi (İİSBF) Reklamcılık Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu ve Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü mezun öğrencisi Elif Ataman’ın “e-Journal of New Media”da makalesi yayımlandı.


“A Study On Artıfıcıal Intellıgence And “Her” Fılm As A New World Of Dıgıtal Unıverse (Dijital Evrenin Yeni Dünyası Olarak Yapay Zekâ Ve “Her” Filmi Üzerine Bir Çalışma)” isimli makalesinde Sucu ve Ataman; yapay zekâyı ve yapay zekânın 14 Şubat 2014 yılında gösterime giren ve yönetmenliğini Spike Jonze’nin üstlendiği “Her” filmi üzerindeki etkisini inceledi. Bu makalenin amacı doğrultusunda, yapay zekânın tarihi, yapay zekâ alanındaki çalışmaların ne düzeyde olduğu ve gelecekteki insan ve yapay zekâ ilişkisi bilim kurgu, dram ve romantik perspektifinden incelendi. Bu amaçla Sucu ve Ataman, “Her” filminin yapay zekâ teknolojisini nasıl yansıttığını içerik analizi yöntemi ile araştırdı.

Yapay zekâ, canlıların ve insanın davranış biçiminden esinlenerek sistemlerin modelleme çalışmasının genel adıdır. Bu davranışların ismi 1950’li yıllarda ‘Artificial Intellegence’ olarak adlandırılan bir olgudur. Yapay zekâ, disiplinler arası bir kavram olarak ele alınabilir. Yapay zekâ insanların iş yükünü hafifletmesinin yanı sıra insansı özellikleri de kopyalayarak kendisinde bir karakter ve düşünme yetisinin oluşmasına izin veren yapay zekâ üreticileri ilerde yaşanabilecek sorunların oluşmasına da zemin hazırlamaktalar.

Günümüzde teknolojinin gelişmesine paralel olarak yapay zekâ ile ilgili yapılan çalışmalar artmaktadır. Bu çalışmalardan biri de yapay zekâ üzerine yapılan filmlerdir. Bu filmlerden bazıları yapay zekânın yararlarını konu alırken, bazıları da gelecekte ciddi tehlikelere neden olabileceğini konu almaktadır. Araştırma kapsamında ele alınan “Her” filminde de ince nüanslarla insan ve yeni medya bağımlılığının farklı bir boyutunu görmek mümkündür.
 
Makaleyi detaylı incelemek için tıklayınız.