İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyelerinden Bildiri Yayını


İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğretim üyeleri “10. Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi”ne katıldı.


Reklamcılık Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Dikme, Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi İpek Sucu ve Dr. Berna Gönen, IMASCON’da "Corporate Communication, Image And Perceptıon Management In Brands' Sustainable Corporate Social Responsibility Works" başlıklı bildiriyi sundu. Prof. Dr. Hüseyin Dikme ayrıca kongrede oturum başkanlığı yaptı ve Bilim Kurulu'nda yer aldı.


Bildiri özetine göre, bir markanın kendisine veya sunduğu hizmetlere bağlı olarak markanın tutum ve algılarını yönetme ve değiştirme faaliyetleri, kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarının oluşturulmasında önemlidir. Kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları, bir sosyal sorunu çözerek veya bir sosyal sorun karşısında farkındalık yaratarak sosyal eyleme aracılık edebilir. Bu şekilde, markanın toplumun temel ihtiyaçlarını karşılamada öncü olabilmesini sağlayarak toplum temelinde kazançlar elde etmesini sağlayabilir. Markalar, hedef kitlelerinin zihinlerinde olumlu bir sosyal farkındalık yaratabilir, ihtiyaç duydukları alanlara yönelik hedef kitle beklentilerini karşılayabilir ve iletişim temelinde algının olumlu olmasını sağlayabilir. Markalar, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinde kurumsal iletişim, imaj ve algı yönetimine değer verir. Marka iyi yönetilir, planlanır ve işletilir; bir kurumun imajına katkıda bulunur. Günümüzde artan sosyal farkındalıkla birlikte, kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarında sürdürülebilirliğe önem veren, uzun vadeli ve etkili bir kurumsal imaj oluşturmak için kurumsal iletişim süreçlerini etkili bir şekilde yöneten, kurumsal sosyal sorumluluğu bir bilinç haline getiren ve toplum karşısında olumlu algıyı yönetebilen bir marka olmak önemlidir. Bu çalışmada, markaların kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarında sürdürülebilirliğe önem vererek etkili bir kurumsal iletişim ve kurumsal imaj sağlayarak toplumun gözünde olumlu bir algı yönetimi yapmanın önemi araştırılmıştır.


Bildiriye ulaşmak için tıklayınız.