İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi - iisbf@gelisim.edu.tr

Reklamcılık








 Neden Reklamcılık Bölümü’nü Seçmeliyim?


Reklamcılık Bölümü olarak eğitim ve öğretimdeki temel amacımız; global ve ulusal alanda 21. yüzyılın ilk çeyreğinde büyük bir devinimle gelişen ve gelişmeye de devam etmekte olan reklam sektörünün iş gücü ihtiyacını karşılayabilmek üzere alanında uzman nitelikte bireyler yetiştirmek, reklam ve iletişimin gerektirdiği çağdaş bilinci öğrencilerimize katmak ve akademik değerlerimize katkıda bulunarak alanımızda ilerlemektir.


Reklamlar günümüzde gerek geleneksel ve gerekse alternatif medya mecralarında önemli bir yeri kaplamaktadır ve bu denli önemli bir alanda istihdam edilmesi gereken eleman ihtiyacı karşımıza çıkmaktadır.
 
Bölümümüzün eğitim ve öğretim amacı doğrultusunda teorik ve uygulamalı derslerimiz ile donanımlı, ulusal ve uluslararası boyutlarda reklamcılıkta söz sahibi olabilecek öğrenciler yetiştirme hedefi ile hareket etmekteyiz. Hedefimiz doğrultusunda, bölümümüzdeki zorunlu derslerin yanı sıra öğrencilerimizin donanımlarını artırıcı nitelikte seçmeli derslere de yer vermekteyiz. Ayrıca bölümümüzün alanı ile ilişkili diğer alanlarda da eğitim vererek öğrencilerimizin bilgi alt yapısını güçlendirmekteyiz.
 
Bölümümüz öğrencileri; yaratıcı reklamlar tasarlayabilecek ve bu tasarım sürecindeki gerekli bilgi birikimine sahip olabilecek, reklam metni, reklam görseli ve reklam filmi oluşturabilecek, reklamda iletişimi başarı ile uygulayabilecek donanımda yetişecektir. Öğrencilerimiz, teori ve pratiğin buluşması ile kendilerini reklamcılık alanlarında uzmanlaştıracaktır.
 
Lisans eğitim alanında değişik programlar ile çift anadal ve yandal çalışmaları yapılarak öğrencilere daha geniş istihdam alternatifleri sunabilmesi programının öncelikli konularından birisidir. Ayrıca bu bölümün yapısı nedeniyle İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi bünyesinde yer alan Yeni Medya ve İletişim, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümleri ile eğitim ve araştırma alanlarında yakın bir işbirliği içindedir. Bu bölümlerin dışında öğrencilerimiz fakülte bünyesi altındaki diğer bölümlerde ÇAP ve Yandal yapabilmekte ve diğer bölümlerde yer alan seçmeli dersleri alabilmektedir.

 
Reklamcılık Bölümü Öğrencileri Hangi Dersleri Alır?

Reklamcılık Bölümü öğrencileri ilk iki yıl ortak fakülte derslerinden Felsefeye Giriş, Hukuka Giriş, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Türk Dili I-II, Yabancı Dil I-II, İktisada Giriş I, Sosyolojiye Giriş, Siyaset Bilimine Giriş, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II, Mesleki İngilizce I-II, Akademik Başarı ve Sosyal Yaşam Becerileri, Sürdürülebilirliğe Giriş derslerinin yanı sıra İletişime Giriş, İletişim Tasarımına Giriş, Reklamcılığa Giriş, Medya Tarihi, Metin Yazarlığı, Pazarlama İletişimi, İletişim Kuramları, Reklamda Grafik Üretimi, Reklam Yönetimi, Medya Tasarımı, Reklamcılıkta Fotoğraf Uygulamaları ve Tüketim Toplumu olmak üzere bölüm dersleri görmektedir. Öğrencilerimiz 3. ve 4. yıllarında Reklamcılıkta Yaratıcılık I-II, Reklamcılıkta Konumlama Stratejileri, Siyasal İletişim, Reklamda Güncel Konular, Reklam Dili, Reklam Psikolojisi, Reklamcılıkta Örnek Olaylar derslerini almakta ve diğer derslerini fakülte seçmeli havuzundan seçmektedir.

Reklamcılık Bölümü müfredatı ve fakülte seçmeli ders havuzu için tıklayınız.

 
Reklamcılık Bölümü Mezunlarının İş Alanları Nelerdir?
Reklam Ajansları, Reklam Veren Şirketler, Dijital Reklam Ajansları, Marka Danışmanlık Şirketleri, Şirketlerin Kurumsal İletişim Departmanları, Pazarlama Şirketleri, Halkla İlişkiler Şirketleri gibi birçok kuruluşta;
  • İçerik Editörü
  • Görsel Üretici
  • Marka Yöneticisi
  • Metin Yazarı
  • Dijital Reklam Yöneticisi
  • Sosyal Medya Yöneticisi
  • Reklam Tasarımcısı, Yapımcı
  • Kreatif Bölüm Sorumlusu
  • Araştırmacı
  • Stratejik Planlamacı
  • Danışman
  • İletişim Yönetmeni
 
Neden Reklamcılık Bölümü? Çünkü;
  • Etkili ve ikna edici iletişim teknikleri konusunda tam yetkinlik.
  • Son yılların en gözde sektörlerinden biri olan reklam sektöründe aktif rol alacak donanıma sahip olma.
  • Yaratıcı ve etkileyici fikirler geliştirme konusunda ileri uzmanlık bilgisi.
  • Fikirlerini ve hayallerini görsel içeriklere yansıtma kabiliyeti kazanma.
  • Görsel tasarım, grafik, sosyal medya, atölye ve fotoğraf içerikli uygulama dersleri sayesinde kazanılan dijital beceriler.